تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۵۷
جالب است ۰
در حال حاضر روش‌های سنتی به‌منظور برقراری ارتباط با جامعه بزرگی از مخاطبان کاربرد ندارند و هزینه‌های فراوانی برای کسب‌وکارها ایجاد می‌کنند؛ به‌همین دلیل، بسیاری از کسب و کارها تمایل فراوانی به تبدیل تلفن سنتی خود به اینترنتی دارند. در این مطلب، در مورد تلفن اینترنتی توضیحاتی ارائه می‌دهیم. در این نوع سامانه مخابراتی امکان برقراری تماس از بستر اینترنت برای کسب‌وکارها فراهم می‌شود و در ادامه به برخی از مزایای استفاده از تلفن اینترنتی نیز اشاره می‌کنیم.
تلفن اینترنتی چیست؟

تلفن اینترنتی یا سامانه مخابراتی دیجیتال چیست؟

اگر بخواهیم به سوال «تلفن اینترنتی چیست»‌ پاسخ دهیم باید بگوییم، تلفن اینترنتی یک سامانه مخابراتی جدید است که در آن به جای سیم‌های مسی، پهنای باند اینترنت برای انتقال صدا و برقراری تماس مورد‌استفاده قرار می‌گیرد. به‌علاوه، در مقایسه با خط تلفن سنتی، این سامانه مخابراتی کیفیت صدای مطلوب و امکانات فراوانی در اختیار کاربران قرار می‌دهد که این موضوع، بسیاری از کسب‌وکارها را به مشتریان اصلی تلفن‌های اینترنتی تبدیل کرده است. ضمنا در این سامانه مخابراتی، کاربران دیگر نیازی به سیم‌کشی‌های سنتی داخل ساختمان‌ها ندارند و با کمک یک مودم و از طریق اینترنت،‌ قادر به برقراری تماس خواهند بود.

یکی دیگر از قابلیت‌های خرید خط تلفن اینترنتی، استفاده از امکانات سرویس تلفن مجازی است که کسب‌وکارها با کمک این سرویس قادر خواهند بود تا خدمات منحصربه‌فردتری به مشتریان ارائه دهند؛ بنابراین در کنار استفاده از این سامانه مخابراتی، خرید تلفن ابری به صاحبان کسب‌وکارها توصیه می‌شود تا نیاز خود به برقراری ارتباط موثر با مشتریان را به‌خوبی پوشش دهند.

کسب‌وکارها با خرید تلفن اینترنتی از چه مزایایی بهره‌مند می‌شوند؟

از بین رفتن روکش یا قطع شدن برخی سیم‌ها در طول کابل‌های تلفن‌های ثابت، کیفیت تماس‌ها از طریق آن‌ها را پایین می‌آورند. از‌آنجایی‌که تلفن اینترنتی کاملا از این مدل سیم‌کشی‌ها بی‌نیاز است، همیشه کیفیت صدای مطلوبی برای کاربران فراهم می‌کند و در برابر چنین آسیب‌هایی کاملا مصون خواهد بود. پس، یکی از مزایای مهم این سامانه مخابراتی جدید، داشتن کیفیت صدای مطلوب است. به‌علاوه، استفاده از پهنای باند اینترنت برای برقراری تماس و انتقال صدا، به میزانی قابل‌توجه هزینه‌های مربوط به تماس گرفتن با مشتریان را کاهش می‌دهد که این موضوع، مزیت مهم دیگری برای تلفن‌های اینترنتی محسوب می‌شود. البته کسب‌وکارها برای جذب و ترغیب مشتریان، نباید فقط به یک ابزار ارتباطی اکتفا کنند و برای تقویت ارتباط خود با مشتریان و ارسال پیام شفاف به آن‌ها، باید از ابزارهای قدرتمندی کمک بگیرند.

یکی از این ابزارهای قدرتمند سامانه ارسال پیام کوتاه است که همزمان نیاز کسب‌وکارها به یک سامانه پیشرفته و یک کانال بازاریابی کارآمد برای دستیابی به چنین هدفی را پوشش می‌دهد.

آشنایی با نحوه استفاده از تلفن اینترنتی و فناوری‌های آن

اولین قدم برای کار و استفاده از تلفن اینترنتی، خرید خط تلفن اینترنتی است. این خطوط تلفن توسط شرکت‌های مختلفی ارائه می‌شوند؛ بنابراین صاحبان کسب‌وکارهای مختلف قادر خواهند بود تا با مراجعه حضوری یا رفتن به سایت این شرکت‌ها، نسبت به خرید خط تلفن اینترنتی اقدام کنند. پس از خرید این مدل خط تلفن، گام دوم، انتخاب دستگاه ویپ یا تلفن تحت شبکه مناسب است. برای انتخاب تلفن تحت شبکه نیز صاحبان کسب‌وکارها باید موارد مختلفی همچون نیاز و بودجه خود را در‌نظر بگیرند تا هنگام انتخاب محصول مناسب، کم‌تر دچار مشکل شوند.

پس، انجام این مراحل، نوبت به اتصال دستگاه به اینترنت و انجام تنظیمات مربوط به خط تلفن می‌رسد که پس از پایان این مراحل، امکان برقراری تماس برای کسب‌وکارها فراهم می‌شود. از جمله فناوری‌های این سامانه مخابراتی نیز می‌توان به منشی تلفنی اشاره کرد که در زمان افزایش حجم تماس‌ها، امکان پاسخگویی به مشتریان در زمان مناسب را فراهم می‌کنند. این فناوری در ارتباط با شرایط مشابه و افزایش حجم پیامک‌های ارسال شده از سمت مشتریان نیز کاربرد دارد و کسب‌وکارها با قابلیت منشی پیامکی، هرگز فرصت پاسخگویی و رفع نیاز مشتریان را از دست نمی‌دهند و این‌گونه در حفظ آن‌ها کاملا موفق عمل می‌کنند.

برای خرید خط تلفن اینترنتی از طریق کدام شرکت‌ها اقدام کنیم؟

شرکت‌های بزرگی در زمینه ارائه خدمات تلفن اینترنتی فعالیت می‌کنند که این موضوع کسب‌وکارهای فراوانی را برای انتخاب بهترین تلفن اینترنتی با مشکلات فراوانی مواجه کرده است. همچنین از آنجایی‌که هر یک از این شرکت‌ها، شرایط خاص و ویژه‌ای برای ارائه خدمات خط تلفن اینترنتی به مشتریان خود دارند، تصمیم‌گیری به‌منظور آغاز همکاری با یکی از آن‌ها را برای صاحبان کسب‌وکار کمی دشوار می‌کند.

اما شرکت فراز اس ام اس که طی فعالیت خود، همواره تجربه مطلوبی از همکاری و دریافت سرویس تلفن اینترنتی برای مشتریان خود ایجاد کرده است، کلیه موانع پیش‌روی کسب‌وکارها به‌منظور کوچ کردن از تلفن‌های سنتی به سامانه‌های مخابراتی جدید و پیشرفته را کنار زده است و فرصت مناسبی در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند تا با کمک یک سامانه قدرتمند، ارتباط و تعامل موثری با مشتریان خود برقرار کنند.

تلفن‌های اینترنتی؛ جایگزین‌های مناسب تلفن‌های ثابت

تلفن‌های اینترنتی امکانات مختلفی همچون هزینه کم، کیفیت صدای مطلوب و قابلیت پاسخگویی به مشتریان در شرایط افزایش حجم پیام‌ها و تماس‌ها از مشتریان را دارند که در این مطلب به بررسی آن‌ها پرداختیم. همچنین به مزایای استفاده از تلفن اینترنتی مانند حمل‌ونقل آسان در صورت جا‌به‌جایی و بی‌نیاز شدن از انجام سیم‌کشی‌های پیچیده، نیز اشاره کردیم که همه این موارد نشان از اهمیت استفاده از این سامانه مخابراتی جدید برای کسب‌وکارهای مختلف هستند.

البته همیشه به این نکته توجه داشته باشید که برای دریافت بهترین خدمات و تهیه مناسب‌ترین محصولات، به‌منظور استفاده از تلفن اینترنتی، با شرکت معتبری همکاری داشته باشید تا با خیالی آسوده تلفن‌های ثابت و سنتی خود را با یک تلفن اینترنتی مناسب جایگزین کنید.
https://mardomefarda.ir/vdcbgzb5.rhbfgpiuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما