تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۰۹
جالب است ۰
منابعی در رهبری مقاومت فلسطین جزئیات بیشتری درباره مذاکرات آتش‌بس در غزه ارائه کردند که قرار است از فردا (یکشنبه) در قاهره از سر گرفته شود.
جزئیات بیشتری از مذاکرات آتش‌بس غزه در قاهره
به گزارش مردم فردا،هیئتی از رهبری حماس به منظور از سرگیری مذاکرات آتش‌بس در غزه صبح امروز (یکشنبه) وارد قاهره خواهد شد.

کانال خبری القاهره به نقل از یک منبع بلند پایه گزارش کرد مذاکرات برای دستیابی به آتش‌بس در نوار غزه با مشارکت همه طرف‌ها از یکشنبه در قاهره از سر گرفته می‌شود.

یک منبع نزدیک به حماس هم به خبرگزاری فرانسه گفت انتظار می‌رود یک هیئت از رهبری حماس به قاهره برود تا با مقامات مصری ناظر بر مذاکرات آتش‌بس و تبادل اسرا دیدار کند.

منابع در رهبری مقاومت فلسطین گفتند در این مذاکرات پیشنهادهای جدیدی برای پر کردن شکاف بین حماس و رژیم صهیونیستی ارائه خواهد شد. مصر و قطر در تلاش هستند رویکردهایی ارائه دهند اما با لجاجت رژیم صهیونیستی روبرو می‌شوند.

به گفته منابع مذکور، پیشرفت جزئی وجود دارد و رژیم صهیونیستی در موضع خود در مورد بازگشت آوارگان و تعداد اسرا انعطاف پذیر شده است.

این منابع گفتند رژیم صهیونیستی با بازگرداندن آوارگان فلسطینی موافق است مشروط بر اینکه محدود به زنان، کودکان و افراد زیر ۱۸ سال باشد اما حماس با طرح رژیم صهیونیستی درباره نحوه بازگشت آوارگان مخالف است.

منابع مذکور درباره درخواست مقاومت مبنی بر عقب‌نشینی رژیم صهیونیستی از نوار غزه، افزودند این رژیم همچنان اصرار دارد که در مرحله اول آتش‌بس در غزه بماند.

منابع در رهبری مقاومت تاکید کردند توافق آتش‌بس موقت در غزه شامل سه مرحله است که هر مرحله به طور جداگانه مورد بحث قرار خواهد گرفت و مدت زمان آتش‌بس بین ۴۰ تا ۴۵ روز است.

در همین رابطه، یک مقام آمریکایی امروز گفت پس از این‌که رژیم صهیونیستی تا حد زیادی شرایط توافق درباره آتش‌بس ۶ هفته‌ای در غزه را پذیرفت، اکنون سرنوشت آتش‌بس پیشنهادی در غزه به موافقت حماس با آزادی «گروه مشخصی از اسیران» بستگی دارد.

این مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود به خبرنگاران گفت: «توپ اکنون در زمین حماس است» و تصریح کرد: «چارچوب توافق موجود است و اسرائیلی‌ها عملاً آن را پذیرفته‌اند. آتش‌بس شش هفته‌ای نوار غزه در صورتی که حماس با آزادی دسته خاصی از اسرا که در معرض خطر هستند، موافقت کند از امروز هم قابل اجراست.»

مقام آمریکایی گفت در حال حاضر مذاکرات برای دستیابی به توافق پیش از آغاز ماه مبارک رمضان ادامه دارد. طی هفته‌های اخیر پیشرفت‌های زیادی درباره تبادل اسرا و آتش‌بس حاصل شده است اما مانند همیشه، توافقی وجود نخواهد داشت مگر اینکه همه چیز حل شود.

گفتنی است میانجی‌های قطر، ایالات متحده و مصر همچنان به تلاش برای دستیابی به توافقی ادامه می‌دهند که در ازای آزادی اسرای صهیونیستی و انتقال کمک‌های بیشتر به غزه، یک آتش‌بس موقت منعقد شود.

این آتش‌بس موقت و ۶ هفته‌ای است که طی آن حماس علاوه بر بیماران و سالمندان صهیونیستی، ۴۲ زن و کودک زیر ۱۸ سال صهیونیستی را در ازای آزادی ۱۰ اسیر فلسطینی از زندان‌های رژیم صهیونیستی آزاد می‌کند.

خبرنگار «العربیه» هم در گزارش خود گفت منابع صهیونیستی انتظار دارند حماس روز یکشنبه یا دوشنبه به چارچوب توافق پاریس پاسخ دهد.

در این گزارش ذکر شده است: کابینه جنگ اسرائیل تصمیم گرفته تا زمانی که حماس به چارچوب پاریس پاسخ ندهد، هیئتی به قاهره ارسال نکند.
https://mardomefarda.ir/vdcdf90x.yt0sx6a22y.html
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین