تاریخ انتشار :شنبه ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۱۵
جالب است ۰
وزیر امور خارجه مصر روز جمعه فاش کرد که کشورش با شرکای خود تمام تلاشش را برای دستیابی به آتش‌بس در نوار غزه قبل از ماه رمضان انجام می‌دهد.
مصر: تمام تلاش خود را می‌کنیم تا قبل از ماه رمضان به آتش‌بس در غزه برسیم
به گزارش مردم فردا، بر اساس بیانیه وزارت امور خارجه مصر، این سخنان سامح شکری، وزیر امور خارجه مصر در جلسه‌ای که به بررسی وضعیت نوار غزه در چارچوب فعالیت‌های مجمع دیپلماتیک آنتالیا به میزبانی ترکیه اختصاص داشت،‌ بیان شد.
شکری گفت: مصر با شرکای خود تمام تلاشش را برای دستیابی به آتش‌بس قبل از ماه مبارک رمضان با وجود زمان محدود انجام می‌دهد.
وی خاطرنشان کرد: «مصر از هشتم اکتبر گذشته اعلام کرده‌است که گذرگاه رفح (با غزه) همچنان باز است، اما تلاش‌های مستمر مصر برای رساندن کمک‌ها به نوار غزه با موانعی مواجه شده که مانع از ورود این کمک‌ها می‌شود.
شکری به چالش‌های پیش روی آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) پس از تعلیق کمک‌های مالی برخی از کشورهای کمک‌کننده، که مانع کار آژانس می‌شود و بار بیشتری را بر دوش آن می‌گذارد، پرداخت و گفت این مساله ابعاد فاجعه انسانی در نوار غزه را ۲ برابر کرده‌است.
​وی تاکید کرد: «وضعیت بسیار بحرانی که نوار غزه از آن عبور می‌کند مستلزم آن است که جامعه بین‌المللی مسؤولیت خود را برای کاهش درد و رنج غیرنظامیان بر عهده بگیرد و مکانیسم بین‌المللی مربوط به تسهیل و نظارت بر ورود کمک‌های بشردوستانه را فعال کند.»
وزیر خارجه مصر در ادامه سخنان خود مساله فلسطین نیز گفت: اخراج فلسطینی‌ها به مصر و اردن به منظور نابودی مساله فلسطین و خالی کردن سرزمین فلسطین از سکنه قابل پذیرش نیست.
شکری تصریح کرد که با کشورهای عربی و مسلمان از جمله ترکیه برای پایان دادن به وضعیت غم‌انگیز غزه و تضمین آتش‌بس فوری همکاری می‌کنند و همچنین در تلاش هستند تا کمک‌های بشردوستانه لازم را برای رفع نیازهای فلسطینی‌ها در غزه فراهم کنند.
وزیر امور خارجه مصر همچنین گفت: مصر نسبت به عواقب هرگونه عملیات نظامی زمینی اسرائیل در رفح به دلیل پیامدهای منفی آن و ۲ برابر شدن فاجعه انسانی ناشی از آن هشدار می‌دهد.
وی با بیان اینکه امیدواریم با از سرگیری روابط سازنده میان ترکیه و مصر بتوانیم در کنار یکدیگر بر مشکلات منطقه فائق آییم، گفت: امیدواریم زمینه‌های همکاری را پیدا کنیم و گفت‌وگوی سازنده‌ای که می‌توانیم در رابطه با منافع خود برقرار کنیم، فرصتی برای ایجاد شرایط بهتر باشد.
شکری که برای شرکت در سومین مجمع دیپلماسی آنتالیا در این شهر حضور دارد، با خبرنگار آناتولی گفت‌وگو کرد.
وی همچنین اظهار داشت: مناسبات تاریخی بین مردم ۲ کشور (ترکیه و مصر)، همکاری عالی در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی را الزامی می‌کند.
https://mardomefarda.ir/vdcbg0b5.rhbf8piuur.html
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین