تاریخ انتشار :سه شنبه ۸ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۰۰
جالب است ۰
اپل احتمالاً درحال کار روی بازطراحی iOS و macOS است. انتظار می‌رود که نسخه بتای iOS 18 در تابستان 2024 با تغییراتی بزرگ عرضه شود.
بلومبرگ: iOS در 2024 و macOS در 2025 یا 2026 دستخوش تغییرات بزرگ می‌شوند
به گزارش مردم فردا،به نقل از بلومبرگ، اپل احتمالاً درحال کار روی طراحی مجدد iOS و macOS است. انتظار می‌رود که در تابستان 2024 در نسخه بتای iOS 18 شاهد تغییراتی در طراحی و رابط کاربری این سیستم‌عامل باشیم؛ بااین‌حال کار روی بازطراحی macOS به‌تازگی آغاز شده است و تا سال 2025 یا 2026 آماده نخواهد شد.

براساس گزارش «مارک گرمن»، خبرنگار بلومبرگ، به‌نظر می‌رسد که اپل در تلاش است تا طراحی iOS را به‌روزرسانی کند. شایعه‌ای مبهم ادعا می‌کرد که برخی از عناصر iOS 18 از visionOS الهام گرفته شده است.

از زمانی که سیستم‌عامل هدست ویژن پرو برای اولین‌بار رونمایی شد، بسیاری از کاربران این سؤال را داشتند که آیا اپل طراحی سایر سیستم‌عامل‌های خود را مطابق visionOS – با دکمه‌های سه‌بعدی و بافت‌های پس‌زمینه شیشه‌ای – تغییر خواهد داد یا خیر. بااین‌حال، نمی‌توان انتظار داشت که iOS مثل visionOS شود، چرا که ویژن پرو هدست واقعیت ترکیبی است و می‌توان پس‌زمینه اپلیکیشن‌ها را در آن شفاف کرد.

تغییرات احتمالی iOS 18 در تابستان 2024

اگرچه گزارش‌ها نوید تغییرات جدیدی در طراحی iOS 18 را می‌دهند، اما نباید انتظار داشت که تغییرات بصری همانند گذر از iOS 6 به iOS 7 بسیار بزرگ باشند. البته به‌طور کلی این احتمال وجود دارد که نسخه بعدی سیستم‌عامل آیفون‌ها و آیپدها دستخوش تغییرات بسیاری در طراحی و UI شود.

اگر اپل از سنت‌های هرساله خود پیروی کند، این شرکت در کنفرانس سالانه WWDC در ماه ژوئن (خردادماه 1403) به‌طور رسمی از سیستم‌عامل‌های نسل بعدی خود رونمایی خواهد کرد. iOS 18 در تابستان در نسخه بتا قرار می‌گیرد و در سپتامبر (شهریورماه 1403) نسخه نهایی آن برای کاربران منتشر می‌شود.

از سوی دیگر، اپل کار اولیه خود را برای تغییر طراحی سیستم‌عامل macOS آغاز کرده است که احتمالاً در سال 2025 یا 2026 معرفی می‌شود. این سیستم‌عامل آخرین‌بار در سال 2020 با نسخه macOS Big Sur بود که تغییر بزرگی در طراحی به خود دید.
https://mardomefarda.ir/vdcc1pqi.2bq1x8laa2.html
منبع : دیجیاتو
تگ ها
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما