تاریخ انتشار :سه شنبه ۱ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۲۶
جالب است ۰
کشورهای عضو اتحادیه اروپا شامگاه دوشنبه درباره هرگونه عملیات نظامی رژیم صهیونیستی علیه شهر «رفح» در جنوب نوار غزه، به تل‌آویو هشدار دادند.
هشدار ۲۶ کشور اروپایی به تل‌آویو درباره حمله به شهر «رفح»
به گزارش مردم فردا،در ادامه ابراز نگرانی‌های جهانی از احتمال حمله ارتش رژیم صهیونیستی به شهر «رفح» در مرز نوار غزه و مصر، کشورهای اروپایی نیز در این‌باره هشدار دادند.
اعضای اتحادیه اروپا به‌جز مجارستان، شامگاه دوشنبه درباره هرگونه عملیات نظامی رژیم صهیونیستی علیه شهر «رفح» در جنوب نوار غزه، به تل‌آویو هشدار دادند.
به نوشته خبرگزاری «رویترز»، ۲۶ کشور اروپایی در بیانیه‌ای مشترک گفتند که حمله رژیم صهیونیستی به رفح، کاملا فاجعه‌بار خواهد بود و بحران انسانی ۱.۵ میلیون فلسطینی که در آن شهر پناه گرفته‌اند را وخیم‌تر می‌کند.
در این بیانیه آمده است: «[ما] خواستار وقفه بشردوستانه فوری [در جنگ] هستیم تا منجر به آتش‌بس پایدار، آزادی بی‌قید و شرط تمام گروگان‌های [صهیونیست] و ارائه کمک‌های انسانی به [مردم غزه» بشود».
اعضای اتحادیه اروپا (به جز مجارستان) تصریح کردند: «ما از اسرائیل می‌خواهیم که در رفح اقدام نظامی انجام ندهد زیرا وضعیت انسانی فاجعه‌بار در این منطقه را وخیم‌تر کرده و مانع رسیدن خدمات اولیه و کمک‌های بشردوستانه مورد نیاز می‌شود».
پیش از این نیز رویترز به نقل از دو مقام صهیونیست و دو مقام محلی گزارش داده بود که ظاهراً رژیم تل‌آویو قصد دارد به مدت ۶ الی ۸ هفته دیگر، نبرد فشرده در غزه و حتی شهر رفح را ادامه داده و سپس تا حدی از حملات عقب‌نشینی کند.
https://mardomefarda.ir/vdcfymd0.w6dmeagiiw.html
منبع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین