تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۱۰
جالب است ۰
به دنبال توافق برای اعلام آتش بس انسانی ۵ ساعته در غزه، اولین کاروان کمک های انسانی به سمت گذرگاه رفح عزیمت کرد.
عزیمت اولین کاروان کمک های انسانی به سمت گذرگاه رفح؛ توافق برای آتش بس انسانی ۵ ساعته
به گزارش مردم فردا،به نقل از منابع فلسطینی، پس از ۱۰ روز بمباران بی وقفه و شدید غزه از سوی رژیم صهیونیستی قرار است اولین کاروان کمک های انسانی به این منطقه از سمت مصر اعزام شود.

قرار است آتش بس بین طرف های درگیر در غزه از ساعت ۹ صبح (به وقت محلی) آغاز شود.

پیش از این "فیلیپ لازارینی" کمیسر آژانس امداد و اقدام و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی نسبت به شرایط بحرانی غزه هشدار داده و گفته بود که واقعیت امر این است که غزه درحال خفه شدن است و گویا جهانیان انسانیت خود را اکنون از دست داده‌اند.

لازارینی با بیان این که «درست زمانی که دارم با شما صحبت می‌کنم، غزه از کمبود آب و برق رنج می‌برد» افزوده بود، «همکارانم در غزه دیگر قادر به ارائه کمک‌های بشردوستانه نیستند».

لازارینی هشدار داده بود که بزودی غذا و دارو در غزه تمام خواهد شد و در هشت روز گذشته اجازه ورود یک قطره آب، یک دانه گندم و یک لیتر سوخت را به نوار غزه نداده‌اند.

وی گفت که یادمان باشد که بیش از ۱۶ سال است که غزه محاصره است و بیش از ۶۰ درصد ساکنان آن عملا به کمک‌های غذایی بین‌المللی متکی هستند.

لازارینی همچنین از کشته شدن ۱۴ تن از کارمندان این سازمان به دنبال بمباران غزه از سوی بمب افکن های رژیم صهیونیستی در غزه خبر داده و گفت بود که این آژانس ۱۳ هزار کارمند داشته که اکثر آن‌ها اکنون یا آواره هستند و یا بیرون از منازل خود به سر می‌برند.

دست‌کم در حال حاضر ۴۰۰ هزار آواره فلسطینی در مدارس و ساختمان‌های وابسته به آنروا حضور دارند که اکثریت این اماکن فاقد پناهگاه اضطراری هستند.

لازارینی در پایان هشدار داده که محاصره و بمباران زیرساخت‌ها در منطقه پرجمعیت همچون غزه (از سوی رژیم صهیونیستی) هرگز صلح و امنیت برای منطقه به بار نخواهد آورد.
https://mardomefarda.ir/vdch6zni.23nz-dftt2.html
منبع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین