تاریخ انتشار :سه شنبه ۱ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۰۸
جالب است ۰
ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در پیام ویدوئی دوشنبه شب خود با اشاره به سقوط شهر آودیوکا، گفت: روسیه از تاخیر در ارسال کمک‌ها به اوکراین استفاده کرد.
زلنسکی: روسیه از تاخیر در ارسال کمک‌ها به اوکراین استفاده کرد
به گزارش مردم فردا،به نقل از رسانه‌های اوکراینی، زلنسکی افزود: وضعیت نیروهای ما در چندین نقطه از خط مقدم که روسیه حداکثر نیرو و ادوات نظامی خود را در آن نقاط متمرکز کرده، بسیار دشوار است.

رئیس جمهور اوکراین با اذعان به اینکه ارتش این کشور از نظر مهمات توپخانه با کمبود مواجه شده است، یادآور شد: ارتش روسیه با آگاهی از کمبودهایی که ما با آن مواجه هستیم، از موقعیت‌هایی که برایش به وجود می‌آید استفاده کرده و می‌کند.

وی با تشکر از حمایت کشورهای غربی از اوکراین در زمینه ارسال تسلیحات و تجهیزات نظامی، افزود: با وجود کمک‌هایی که دریافت کرده‌ایم اما ما همچنان از نظر پدافند هوایی مخصوصاً در خط مقدم و نیز تسلیحات دوربرد در مضیقه هستیم.

زلنسکی همچنین با قدردانی از شرکت‌های خارجی و اوکراینی که در زمینه راه‌اندازی کارخانه‌های تولید سلاح، گلوله، پهپاد و سیستم‌های جنگ الکترونیک در این کشور فعالیت می‌کنند، خاطرنشان کرد: تولیدات تسلیحاتی ما روز به روز در حال گسترش است و اگرچه هنوز به تنهایی نمی‌توانیم تمام نیازهای خود را در این زمینه برآورده کنیم اما هر ماه که می‌گذرد به قدرت و قابلیت‌های اوکراین در این حوزه افزوده می‌شود.

 وزارت دفاع روسیه بامداد یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که سرگئی شویگو وزیر دفاع این کشور به ولادیمیر پوتین رئیس جمهور اطلاع داده که ارتش روسیه بر شهر آودیوکا تسلط کامل پیدا کرده است.

بر اساس بیانیه وزارت دفاع روسیه، شویگو در کرملین به فرمانده کل نیروهای مسلح روسیه گزارش داد که گروه مرکزی نیروهای تحت فرماندهی سرهنگ آندری موردویچف کنترل کامل شهر آودیوکا که یک دژ مستحکم عظیم برای نیروهای اوکراین محسوب می‌شد را به دست گرفته است.

در این بیانیه آمده است: مساحتی به وسعت بیش از ۳۱ کیلومتر مربع از دست نیروهای اوکراینی آزاد شد و تلفات نظامیان اوکراین در جریان نبرد در آودیوکا تنها در عرض ۲۴ ساعت گذاشته از مرز یک هزار و ۵۰۰ نفر فراتر رفته است.

رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

ولادیمیر پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.

آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.
https://mardomefarda.ir/vdcezx8w.jh8xpi9bbj.html
منبع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین