تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۳۹
جالب است ۰
رئیسان‌جمهور فرانسه و مصر در یک گفتگوی تلفنی جنگ اوکراین و اوضاع پیرامون این مساله را به بررسی گذاشتند.
گفت‌وگوی تلفنی ماکرون و زلنسکی
به گزارش مردم فردا، در گفتگوی ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین  با امانوئل ماکرون همتای فرانسوی‌اش درباره اوضاع در صحنه نبرد و نیازهای دفاعی اوکراین شامل پهپاد، تجهیزات دفاعی، مهمات و توپخانه به همراه جنگ افزارهای الکترونیک و سیستم‌های دفاع هوایی صحبت شد.

روسای جمهوری اوکراین و فرانسه همچنین درباره پیش نویس یک سند دو جانبه درباره تضمین‌های امنیتی بر اساس اعلامیه گروه ۷ در ویلنیوس صحبت کردند.

زلنسکی در شبکه ایکس نوشت: من با ماکرون صحبت و از او و مردم فرانسه بابت حمایت‌های بی دریغشان تشکر کردم. گفت‌وگویی متمرکز و بسیار مثبت بود و ما درباره آنچه نبرد اوکراین به آن نیاز جدی دارد، صحبت کردیم.

ماکرون نیز تمایلش را برای سفر به اوکراین در فوریه سال جاری میلادی با هدف نهایی کردن تضمین های امنیتی به این کشور اعلام کرد.

اما روزنامه روسیسکایا در گزارشی اعلام کرد که ماکرون سفرش به کی یف را که برای ۱۳ و ۱۴ فوریه(۲۴ و ۲۵ بهمن) برنامه‌ریزی شده بود به دلایل امنیتی لغو کرده است.

این نشریه می‌نویسد که قبل از سفر به کی‌یف، مکرون باید از اودسا بازدید می‌کرد. علاوه بر این، انتظار می رفت که او ایجاد یک صندوق ۲۰۰ میلیون یورویی برای اوکراین از طریق کمک‌های مالی شرکت‌های فرانسوی را اعلام کند. رئیس دولت همچنین باید ورود آژانس توسعه فرانسه به عنوان هماهنگ کننده کمک به اوکراین را رسمی می کرد.

اواسط ژانویه ۲۰۲۴، نخستین توافق نهایی شده بین اوکراین و انگلیس در جریان سفیر ریشی سوناک، نخست وزیر انلگیس به کی‌یف امضا شد.
https://mardomefarda.ir/vdcd5x0x.yt0sz6a22y.html
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین