تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۵۷
جالب است ۰
دستیار ارشد رئیس‌جمهور اوکراین زمان دوستی بین کی‌یف و ورشو را تا پایان حملات روسیه دانست.
مشاور زلنسکی: به روابط آینده با لهستان شک دارم
به گزارش مردم فردا،«میخائیل پودولیاک» در بیانیه‌ای گفت که دوستی میان اوکراین و لهستان تا زمانی خواهد بود که حملات روسیه به اوکراین ادامه دارد و پس از این زمان رقابت میان کی‌یف و ورشو آغاز خواهد شد.

 به گزارش آرتی، پودولیاک این اظهارات را در برنامه زنده تلویزیونی اوکراین بیان کرد، هشدار داد که دوستی میان اوکراین و لهستان برای همیشه دوام نخواهد داشت و افزود: «امروز، لهستان نزدیک‌ترین شریک و دوست برای ماست و تا پایان جنگ به همین شکل باقی خواهد ماند. اما پس از پایان حملات رقابت آغاز خواهد شد و دو کشور برای کنترل بازار‌های مصرف باهم مبارزه خواهند کرد.»

از زمانی که حملات روسیه به اوکراین آغاز شده است، ورشو خود را حامی اصلی اوکراین در شرق اروپا و یکی از حامیان اصلی آن در میان کشور‌های غربی معرفی کرده است. این کشور تسلیحات و سخت افزار‌های نظامی مختلف را به اوکراین عرضه کرده است و در عین حال تبدیل به قطب اصلی تحویل تجهیزات جنگی از جا‌های دیگر شده است. همچنین حضور بسیاری از نیرو‌های لهستانی زبان در میان نیرو‌های اوکراینی در خط مقدم گزارش شده است.

البته از طرفی روابط بین لهستان و اوکراین به شدت به دلیل اختلافات تلخ بر سر محصولات کشاورزی تیره شده است. در اوایل سال جاری، لهستان و دیگر کشور‌های اروپای شرقی اعتراضات گسترده کشاورزان را تحمل کردند که خواستار تحریم محصولات ارزان‌تر اوکراین بودند که به بازار‌های محلی آسیب رسانده بود.
https://mardomefarda.ir/vdch6vni.23nv6dftt2.html
منبع : باشگاه خبرنگاران
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین