تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۴۶
جالب است ۰
سازمان ملل در خصوص افزایش خطر سوءتغذیه جدی در غزه در سایه بیش از چهار ماه جنگ هشدار داد.
هشدار سازمان ملل درباره افزایش خطر سوء‌تغذیه در غزه
به گزارش مردم فردا،یک مقام سازمان ملل در مورد «خطر افزایش» سوءتغذیه در نوار غزه به دلیل جنگ در این منطقه که از تاریخ ۷ اکتبر آغاز شده است، هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، استفان دو جاریک سخنگوی سازمان ملل متحد در جمع گروهی از خبرنگاران عنوان کرد: چهار ماه پس از تشدید درگیری‌ها، دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل هشدار می‌دهد که در غزه، کمبود شدید مواد غذایی، اختلال در دسترسی به خدمات بهداشتی و امکانات ناکافی برای دسترسی به آب سالم، کودکان زیر ۵ سال و زنان باردار و شیرده را در معرض افزایش خطر سوءتغذیه قرار داده است.

به گفته دوجاریک، سازمان ملل در هفته گذشته، کمک‌های تغذیه‌ای بشردوستانه را بین ۴۲ هزار کودک زیر ۵ سال و ۵ هزار زن باردار و شیرده توزیع کرده است. با این حال به گفته وی غربالگری‌های انجام گرفته شده از سوی این سازمان نشان دهنده افزایش سوءتغذیه حاد در بین کودکان و زنان بوده و طبق بررسی‌های انجام شده، این روند ۱۲ برابر نسبت به قبل از جنگ تشدید شده است.

رژیم صهیونیستی از تاریخ ۷ اکتبر حملات مرگباری را به نوار غزه آغاز کرده است که منجر به کشته شدن حداقل ۲۷ هزار و ۷۰۸ نفر فلسطینی شده است و ۶۷ هزار و ۱۷۴ نفر دیگر را هم زخمی کرده است.

طبق گزارشات سازمان ملل حملات رژیم صهیونیستی ۸۵ درصد از جمعیت غزه را به دلیل کمبود شدید غذا، آب سالم و دارو آواره کرده است و ۶۰ درصد از زیر ساخت های غزه نیز تحت تاثیر جنگ به کلی آسیب دیده و ویران شده است.
https://mardomefarda.ir/vdcb58b5.rhbfapiuur.html
منبع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین