تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۲۶
جالب است ۰
نماینده دائمی چین در سازمان ملل متحد گفت: پکن در مورد تداوم حملات آمریکا به عراق و سوریه نگران است و این اقدامات را «نقض فاحش» حاکمیت این دو کشور می‌داند.
نگرانی چین از تداوم حملات آمریکا به عراق و سوریه
به گزارش مردم فردا،به نقل از تارنمای خبری نمایندگی چین در سازمان ملل متحدد، جانگ جون نماینده چین در سازمان ملل متحد روز گذشته (دوشنبه ۱۶ بهمن) در نشست عمومی اضطراری شورای امنیت، گفت کشورش در مورد تداوم حملات آمریکا به عراق و سوریه بسیار نگران است.

ارتش آمریکا در چند روز گذشته با حملات هوایی نقاط مختلفی در عراق و سوریه را هدف قرار داده است و بر ادامه این حملات تاکید دارد.

جانگ جون با اشاره به اینکه این اقدامات «نقض فاحش» حاکمیت این دو کشور است، گفت: چین با نقض منشور سازمان ملل متحد، حاکمیت ارضی و امنیت سایر کشورها، مخالف است.

وی با بیان اینکه تاریخ بارها ثابت کرده که ابزار نظامی راه حل نیست و استفاده از آن به یک بحران بزرگتر منجر می‌شود، افزود:‌ ما از طرف‌ها می‌خواهیم خونسرد و خویشتن‌دار باشند.

به گزارش ایرنا، آمریکا در واکنش به کشته شدن سه سرباز این کشور در پایگاه نظامیان آمریکا در اردن، حملاتی را علیه سوریه و عراق آغاز کرد.

فرماندهی مرکزی آمریکا در منطقه موسوم به سنتکام (CENTCOM) بامداد شنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: ساعت ۱۶ به وقت شرق آمریکا (EST) دوم فوریه، نیروهای فرماندهی مرکزی ایالات متحده حملات هوایی را در عراق و سوریه انجام دادند.

سنتکام مدعی شد: نیروهای ارتش ایالات متحده بیش از ۸۵ موضع را با هواپیماهای متعدد از جمله بمب‌افکن‌های دوربرد که از ایالات متحده پرواز کردند، هدف قرار دادند.

مقام‌های آمریکایی گفتند که هواپیماهای نیروی هوایی این کشور از جمله بمب‌افکن‌های بی - ۱ سه هدف را در عراق و چهار هدف در سوریه با ۱۲۵ موشک هدایت‌شونده نقطه‌زن و به مدت بیش از ۳۰ دقیقه موشک باران کردند.
https://mardomefarda.ir/vdcizzar.t1apr2bcct.html
منبع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین