تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۴۶
جالب است ۰
روزنامه آلمانی بیلد اعلام کرد اولاف شولتس قصد دارد در ماه میلادی جاری به مسکو سفر و با رئیس جمهور روسیه دیدار کند.
صدراعظم آلمان با پوتین دیدار می‌کند
به گزارش مردم فردا،به نقل از تله تریدر، روزنامه آلمانی بیلد (Bild-Zeitung) امروز دوشنبه نوشت اولاف شولتس، صدراعظم آلمان قصد دارد با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه دیدار کند و انتظار  می‌رود که این دیدار در ژانویه برگزار شود.

به نوشته این روزنامه، شولتس روابط برلین با مسکو را بخش مهمی از روابط خارجی خود می‌داند و تلاش می‌کند همکاری جدیدی را با روسیه آغاز کند.

صدراعظم آلمان در روز‌های نخست تصدی این پست، به روسیه درباره حمله احتمالی به اوکراین هشدار داد. هرگونه تجاوز به اوکراین بهای سنگینی خواهد داشت. برلین مایل است هر زمان که شرایط اجازه دهد با روسیه گفت‌وگو کند، اما اجازه نخواهد داد که مسکو در امور اتحادیه اروپا دخالت و اختلاف ایجاد کند.

اولاف شولتس، امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه و ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، در یک نشست  اتحادیه اروپا در بروکسل خواستار انجام مذاکراتی صلح‌آمیز با روسیه شدند.

این در حالی است که وزارت امور خارجه روسیه می گوید واشنگتن و ناتو تلاش می‌کنند اوضاع نظامی- سیاسی در اروپا را به سود خودشان تغییر دهند.

اخیرا تنش‌ها بین روسیه و اوکراین بالا گرفته است. مسکو برخلاف ادعا‌های غرب و ناتو بار‌ها اعلام کرده است که قصد حمله به کی‌یف را ندارد. با این حال، ناتو ادعا می‌کند روسیه سلاح‌های سنگین و نیرو‌های نظامی بسیاری را در مرز اوکراین مستقر کرده است. 

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، اوکراین را به نقض آتش بس متهم و اعلام کرد که با حمایت‌های تسلیحاتی ناتو به اوکراین، کی‌یف نیرو‌های خود در دونباس را افزایش می‌دهد به طوری که تعداد موارد نقض آتش بس از ژوئیه سال گذشته تاکنون به ۹۰ هزار مورد رسیده است.
https://mardomefarda.ir/vdci.zarct1apzbc2t.html
منبع : باشگاه خبرنگاران
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین