تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۰۰
جالب است ۰
کاپیتان تیم ملی هندبال گفت: مربیان خوبی در ایران داریم اما در این شرایط برای پیشرفت باید مربی تاپ خارجی بیاوریم.
کاپیتان تیم ملی هندبال: به سرمربی خارجی نیاز داریم
به گزارش مردم فردا،مجتبی حیدرپور درباره عملکرد تیم ملی در مسابقات قهرمانی آسیا در بحرین، اظهار داشت: در این مسابقات شرایط ما بد نبود و وضعیت خوبی داشتیم و حتی خوب شروع کردیم. در بازی اول برابر چین می‌خواستیم تا دست ما رو نشود. چین پیش از دیدار با ما با کره‌جنوبی بازی کرده بود و توانستیم این بازی را ببینیم و آنها را آنالیز کنیم. می‌دانستیم بازی سختی است و با هر شرایطی این دیدار را بردیم. دیدار با کره‌جنوبی برای ما حکم مرگ و زندگی را داشت و می‌دانستیم باید این بازی را ببریم زیرا شانس بیشتری برای کسب سهمیه داشتیم اما متاسفانه این دیدار را وگذار کردیم.
وی افزود: ژاپن که قهرمان بازی‌های انتخابی المپیک پاریس شد و قطر نیز بازیکنان غیربومی زیادی دارد و توانست قهرمان آسیا شود. در لحظاتی بازی را برنده بودیم و در دقایقی بازی را از دست دادیم، شاید در ۱۰ دقیقه پایانی مسابقات تمرکز خود را از دست می‌دادیم یا خستگی زیادی داشتیم. هرچند این موارد عادی است و ممکن است برای همه تیم‌ها اتفاق بیفتد، آنها باتجربه‌تر از ما بودند و در آن لحظات تمرکز بیشتری نسبت به ما داشتند و از موقعیت‌های خود بهره بردند. هیچ وقت اینگونه برابر این تیم‌ها پایاپای بازی نکرده بودیم.
کاپیتان تیم ملی هندبال عنوان کرد: به مجید رحیمی‌زاده سرمربی تیم ملی ایران احترام می‌گذارم و او مربی بسیار خوبی است و هیچ‌کسی هم این مساله را انکار نمی‌کند. زمان کمتری داشتیم و در این فاصله فدراسیون رحیمی‌زاده را به عنوان سرمربی انتخاب کرد. هیچ فردی نباید بگوید که رحیمی‌زاده نباید سرمربی می‌شد زیرا او جزو مربیان خوب کشورماناست و دور از انصاف است که او را مقصر نتایج تیم ملی هندبال بدانند، زیرا همه اعضای کادر و بازیکنان مسئول شکست و عدم راهیابی به جام جهانی، هستند.
وی ادامه داد: همه ما به یک اندازه اشتباه کردیم اما می‌خواهیم تا هندبال به جایگاهی که می‌خواهد برسد. با کمترین امکانات و اردوهای تدارکاتی توانستیم باز هم اتفاقات خوبی رقم بزنیم حتی از تیم‌های آسیایی بالاتر هستیم و پایاپای پیش می‌رویم. اگر روی تیم سرمایه‌گذاری شود می‌توانیم کارهای بزرگی انجام دهیم و این امر نیازمند آن است که به فدراسیون توجه شود.
حیدرپور اضافه کرد: عراق با اینکه شرایط و امکانات پایین‌تری نسبت به ما دارد اما به چند تورنمنت در قطر، مراکش و اروپا رفت. ما هم نیاز داریم تا وزارت ورزش از فدراسیون هندبال حمایت کند، با این بودجه توقع دارند ما با ۴ بازی تدارکاتی به قهرمانی آسیا برویم و این امکان‌پذیر نیست. در کل ۲ تورنمنت مسکو و عمان خوب بود و تنها ایراد ما این است که در قهرمانی آسیا نتوانستیم به سهمیه جهانی برسیم.

وی یادآور شد: بازیکنان تیم ملی هندبال جوان هستند و نباید تا دو سال آینده با شرایط قبلی دوباره از صفر شروع کنند. کره‌جنوبی در هندبال آسیا صاحب سبک است، اما مربی این تیم و ژاپن و قطر خارجی هستند، ما هم به سرمربی خارجی نیاز داریم، مربی خوبی در ایران داریم اما باید سرمربی تیم ملی هندبال با متدهای روز دنیا آموزش ببیند و در تمام کلاس‌ها برای بروز شدن شرکت کند و تاکتیک‌های مختلف را مانند بازیکنان یاد بگیرد و پخته شود. برای پیشرفت باید مربی تاپ خارجی بیاوریم و کاری کنیم تا ماندگار شود. سرمربی خارجی ژاپن یک نفر است که هشت سال با این تیم تمرین می‌کند و طبیعی است که می‌تواند نتیجه بگیرد. ما نیاز به چنین مربیانی داریم. وسلین وویوویچ مدت دو سال، هدایت تیم ملی را برعهده داشت اما شرایط ماندن وی مهیا نشد.
تیم ملی هندبال ایران در مسابقات قهرمانی آسیا بحرین با سه شکست برابر قطر، ژاپن و کره جنوبی و دو پیروزی مقابل چین و امارت متحده عربی در رده ششم آسیا قرار گرفت و از سهمیه جهانی بازماند.
https://mardomefarda.ir/vdcaawnu.49nea15kk4.html
منبع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما