تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۰۱
جالب است ۰
انتظار می‌رود با نزدیک شدن به موعد برگزاری انتخابات میان‌دوره آمریکا، پلوسی ۸۱ ساله در خاتمه دوره فعلی کنگره از سمت ریاست مجلس نمایندگان کنار برود و دموکرات‌ها دستخوش چنان تغییرات بزرگی در رهبران‌شان با روی کار آمدن نسل جدیدی از رهبران شوند که مسیر حزبشان برای چند سال آینده تعریف شود.
برنامه دموکرات‌ها برای برکناری پلوسی از ریاست مجلس نمایندگان آمریکا
به گزارش مردم فردا،به نقل از پایگاه بیزنس اینسایدر، زمانی که دموکرات‌ها در سال ۲۰۱۸ دوباره کنترل مجلس نمایندگان آمریکا را به دست گرفتند، ۱۶ نماینده وابسته به این حزب با امضای نامه‌ای مخالفت خود را با انتصاب مجدد نانسی پلوسی به ریاست‌ این مجلس اعلام کردند.

نانسی پلوسی از سال ۲۰۰۳ رهبری دموکراتهای مجلس نمایندگان آمریکا را بر عهده داشته و پیش از آن از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۱ به عنوان رئیس مجلس نمایندگان خدمت کرده بود و با وجود مخالفت برخی دموکراتها با انتصاب مجددش در این پست ریاست، همچنان از حمایت گسترده اکثر نمایندگان برخوردار بود.

در دسامبر ۲۰۱۸، پلوسی به توافقی رسید که بر مبنای آن دوره تصدی وی به عنوان رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به چهار سال محدود می شد و حمایت بسیاری از قانونگذاران میانه رو و تازه انتخاب شده را که در ابتدا در برابر انتصاب او در این سمت مقاومت می کردند، به دست آورد.

روزنامه واشنگتن پست گزارش داد که انتظار می رود با نزدیک شدن به موعد برگزاری انتخابات میان دوره ۲۰۲۲ کنگره آمریکا، پلوسی ۸۱ ساله در خاتمه دوره فعلی کنگره از سمت ریاست مجلس نمایندگان کنار برود و دموکراتها دستخوش چنان تغییرات بزرگی در رهبرانشان با روی کار آمدن نسل جدیدی از رهبران شوند که مسیر حزبشان برای چند سال آینده تعریف شود.

به همان میزانی که پلوسی رهبری فراکسیون دموکراتها را در مجلس نمایندگان بر عهده داشته، استنی هویر، نماینده ۸۲ ساله مریلند، هم برای دموکراتها به عنوان رهبر اکثریت و هم به عنوان ناظم پارلمانی اقلیت در این مجلس کار کرده است، در حالی که جیم کلیبرن ۸۱ ساله از کارولینای جنوبی هم برای دموکراتها به عنوان ناظم پارلمانی اکثریت و دستیار رهبر دموکرات ها کار کرده است.

با این حال، بر اساس این گزارش در سال های آینده، تیم رهبری حزب دموکرات در مجلس نمایندگان آمریکاقرار است به طور چشمگیری متفاوت باشد.

حکیم جفریز، نماینده نیویورک، رئیس کنونی فراکسیون دموکرات مجلس نمایندگان، گزینه ارجح برای جانشینی پلوسی به هنگام کناره‌گیری او از سمتش است. اما به گزارش واشنگتن پست، بحث در مورد اینکه چه کسی در مقام رهبری این دموکراتها خدمت خواهد کرد، به تازگی آغاز شده و به طور بالقوه می‌تواند به افشای وجود شکاف عمیق بین جناح مترقی ها و جناح میانه روها در حزب دموکرات منجر شود.

با رشد جناح مترقی ها در حزب دموکرات، احتمالاً نحوه مقابله حزب با رقبای جمهوری خواه که هنوز به طور عمده تحت نفوذ دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا هستند، مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

اگر جفریز جانشین پلوسی شود، اولین سیاه پوست در تاریخ آمریکا خواهد شد که این مجلس کنگره را رهبری می کند.

واشنگتن پست نوشت، چندین نماینده ای که این نشریه با آنها مصاحبه کرده، جفریز را یک ارتباط گیرنده ماهر توصیف کردند. به نوشته این روزنامه، یک قانون‌گذار حامی انتصاب جفریز به جای پلوسی، به تعریف از عملکرد او پرداخت.

این نماینده گفت: او باهوش است، او ملایم، اما نترس است. می خواهم بگویم که اگر قرار باشد ما برای چیزی مبارزه کنیم، می‌خواهم حکیم جفریز در کنارم باشد، زیرا او با جدیت به نمایندگی از حزب بر سر یک مساله مبارزه خواهد کرد.

دموکرات های آمریکا نزدیک به ۲۰ سال است که رهبران یکسانی را در سه سمت اولشان در مجلس نمایندگان این کشور دارند.
https://mardomefarda.ir/vdci.uarct1aprbc2t.html
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین