تاریخ انتشار :دوشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۲۵
جالب است ۰
نامزد جمهوری خواهان برای انتخابات 2024، اظهار کرد پس از برگزاری انتخابات مقدماتی در ایالت کارولینای جنوبی، باز هم به رقابت های درون حزبی ادامه می دهد.
هیلی: به کارزار انتخاباتی خود ادامه می‌دهم
به گزارش مردم فردا،نیکی هیلی در گفتگو با خبرگزاری ان بی سی، رهبران حزب را به صادق نبودن در کارزار او علیه دونالد ترامپ متهم کرد و افزود: او لزوما نباید رقابت درون حزبی در کارولینای جنوبی را پیروز شود تا در ادامه رقابت های انتخاباتی باقی بماند.

هیلی تصریح کرد هر چه که کارزار انتخاباتی جمهوری خواهان پیش می‌رود، ترامپ دیوانه‌تر می شود.

وی خاطرنشان کرد من باید نشان دهم که پویشی به راه انداخته‌ام. من باید نشان دهم که من در کارولینای جنوبی قوی تر از نیوهمپشایر هستم. آیا این بدان معناست که من باید پیروز شوم؟ من فکر نمی کنم این امر لزوما به معنای پیروزی باشد. اما به طور حتم نتیجه من در کارولینای جنوبی بهتر از نیوهمپشایر خواهد بود.

هیلی در پاسخ به پرسشی درباره صادق بودن رهبران حزب نسبت به این موضوع گفت: روشن است که آنها صادق نیستند. اگر شما به سراغ مردم آمریکا بروید و از آنها درباره نامزد منتخب حزب پس از برگزاری رقابت مقدماتی در تنها دو ایالت بپرسید، این دموکراسی است. مردم آمریکا می خواهند بگویند که چه کسی نامزد منتخب آنهاست.

وی ابراز کرد ترامپ که با اتهامات کیفری متعددی از جمله تلاش برای تغییر نتایج انتخابات 2020 روبروست، سردرگم مانده است، در عین حال هیلی معتقد است مشکلات قانونی ترامپ دلیل او برای ماندن در رقابت انتخاباتی جمهوری خواهان نیست.   

انتخابات دورن حزبی جمهوری خواهان در کارولینای جنوبی که نیکی هیلی از آنجا آمده است، در تاریخ 24 فوریه برگزار می شود. با وجود آنکه امید زیادی نسبت به پیروزی هیلی در این ایالت وجود دارد اما نظرسنجی ها برتری ترامپ را در این ایالت نیز نشان می دهد.

روز گذشته دونالد ترامپ نامزد پیشتاز جمهوری خواهان برای انتخابات 2024، در واکنش به اظهارات اخیر نیکی هیلی درباره سن و گاف های اخیر کلامی او، اظهار کرد احساس هوشیاری بیشتری نسبت به 20 سال قبل می کند.

ترامپ در جمع هوادارانش در ایالت نوادا که انتخابات مقدماتی درون جزبی جمهوری خواهان را در تاریخ 8 فوریه برگزار می کند، به جو بایدن و نیکی هیلی حمله و تلاش کرد هیلی را از رقابت های انتخاباتی جمهوری خواهان بیرون بیاندازد.

ترامپ و متحدانش کارزاری را برای بیرون انداختن اجباری هیلی از رقابت های انتخاباتی پیش از انتخابات مقدماتی دورن حزبی در کارولینای جنوبی که هیلی از آنجا آمده، آغاز کرده‌اند. در این کارزار ترامپ اهداکنندگان کمک های مالی به کمپین هیلی را تهدید کرده که اگر به کمک مالی خود ادامه دهند، آنها را از چرخه سیاسی کشور کنار خواهد گذاشت.

در همین حال هیلی وعده داده به فعالیت کارزار انتخاباتی خود در کارولینای جنوبی و شهرهای دیگر ادامه خواهد داد.

هیلی در سخنرانی های اخیر انتخاباتی خود، دونالد ترامپ را به گیج بودن متهم و سوالاتی را درباره توانایی های وی برای عهده دار شدن سمت ریاست جمهوری با 77 سال سن، مطرح کرده است.

ترامپ اخیرا در برخی سخنرانی های خود لغزش های کلامی داشت. ترامپ در سخنرانی 19 ژانویه، نیکی هیلی را با نانسی پلوسی رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا اشتباه گرفت. ترامپ در اشتباه کلامی دیگری باراک اوباما را رئیس جمهور بر سر قدرت خواند.

پیشتر ران دیسانتیس یکی دیگر از نامزدهای انتخاباتی جمهوری خواهان، پس از شکست برابر ترامپ در ایالت آیووا، به نفع وی از رقابت ها کناره گیری کرد.

این در حالی است که دونالد ترامپ روز 23 ژانویه در انتخابات مقدماتی درون حزبی جمهوری خواهان در ایالت نیوهمپشایر رقیب خود نیکی هیلی را شکست داد و پیروز این ایالت شد.

ترامپ همچنین در 15 ژانویه اولین رقابت درون حزبی جمهوری خواهان در ایالت آیووا برای انتخابات 2024 را به سود خود به پایان رساند و در این میدان مهم انتخاباتی با فاصله چشمگیری نسبت به سایر رقبای خود پیروز شد.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در پنجم نوامبر سال 2024 برگزار می شود. در حال حاضر جو بایدن نامزد پیشتاز دموکرات‌ها و دونالد ترامپ نامزد پیشتاز جمهوری خواهان در نظرسنجی‌ها هستند.
https://mardomefarda.ir/vdciv3ar.t1arv2bcct.html
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین