تاریخ انتشار :چهارشنبه ۴ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۲۴
جالب است ۰
وزیر دفاع کره جنوبی تهدید کرد که پیونگ‌یانگ در صورت به‌راه انداختن جنگ با پایان حکومت خود مواجه خواهد شد.
سئول: حکومت کره شمالی در صورت به‌راه انداختن جنگ، نابود خواهد شد
به گزارش مردم فردا،به نقل از خبرگزاری یونهاپ، شین وون-سیک امروز چهارشنبه در جریان بازدید از پایگاه هوایی چئونگ‌جو گفت: کره شمالی جمهوری کره را به عنوان دشمن اصلی خود تعریف و سیاست خصمانه خود را با هدف کمونیستی کردن کل شبه جزیره کره حفظ کرده است.

وزیر دفاع کره جنوبی در این پایگاه هوایی که میزبان F-35A است، از خلبان‌های این جنگنده خواست تا در صورت هرگونه اقدام تحریک آمیز کره شمالی، با نفوذ و قابلیت حمله دقیق این پرنده‌های رادارگریز به شدت پاسخ دهند.

وی خطاب به خلبان‌های این پایگاه واقع در ۱۱۲ کیلومتری جنوب سئول، گفت: اگر رژیم کیم جونگ اون (رئیس کره شمالی) بدترین گزینه را برای به‌راه انداختن جنگ انتخاب کند، شما باید در اولین زمان ممکن در حذف رهبری دشمن پیشتاز باشید و به رژیم پایان دهید.

F-35A با داشتن قابلیت‌های راداری و رادارگریز با کارایی بالا یک دارایی کلیدی برای ارتش کره جنوبی محسوب می‌شود که این امکان را به آن می‌دهد تا حملات راهبردی دوربرد را بدون توجه دشمن انجام دهد. نیروی هوایی کره جنوبی قصد دارد تا سال ۲۰۲۷، ۲۰ فروند F-35A دیگر را مستقر کند.

هفته گذشته، کیم جونگ اون کره جنوبی را تهدید کرد که در صورت نقض «حتی یک هزارم میلی متر» از خاک کره شمالی، کشورش خط حد شمالی (NLL) را به رسمیت نخواهد شناخت.

کره شمالی همچنین اعلام کرد که در پاسخ به آخرین رزمایش دریایی مشترک کره جنوبی، ایالات متحده و ژاپن در اوایل هفته گذشته، یک شناور تهاجمی هسته‌ای بدون سرنشین را در دریای شرقی آزمایش کرده است.
https://mardomefarda.ir/vdcjmhe8.uqe8vzsffu.html
منبع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین