تاریخ انتشار :سه شنبه ۳ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۵۶
جالب است ۰
رئیس حزب راست افراطی آلترناتیتو برای آلمان (َAfD) می‌گوید: "خروج انگلیس از اتحادیه اروپا (برگزیت) الگویی برای حزبش است"؛ اظهاراتی که این بار به گمانه زنی‌ها در باره تکرار خروج آلمان از اتحادیه اروپا را دامن زده است.
آیا آلمان نیز به سبک برگزیت از اتحادیه اروپا جدا می‌شود؟
به گزارش مردم فردا،روزنامه گاردین در این خصوص نوشت: آلیس وایدال رهبر حزب افراطی آلترناتیو برای آلمان گفت که در صورت پیروزی، با شعار خروج آلمان از اتحادیه اروپا وارد کارزار انتخاباتی پارلمان اتحادیه اروپا می‌شود.

وایدال در مصاحبه اختصاصی با فایننشال تایمز گفت: تصمیم انگلیس بشدت برای آلمان صحیح خواهد بود و «دگزیت» (خروج آلمان از اتحادیه اروپا) خودمختاری کشور را تقویت خواهد کرد.

این یکی از اولین اعلامیه‌های حزب آلترناتیو از زمان آغاز موج اعتراضات سراسری علیه این حزب بود. این اعتراضات پس از آن در آلمان شکل گرفت که فاش شد اعضای رهبری حزب در یک جلسه مخفیانه که در آن طرح اصلی اخراج جمعی خارجی‌ها و دارندگان گذرنامه آلمانی مورد بحث قرار گرفت، شرکت کردند. گمان می‌رود این حزب در صورت به‌قدرت رسیدن این برنامه‌ها را اجرا کند.

وایدال این افشاگری را «رسوایی» خوانده و مدعی شد که حزب متبوعش فقط می‌خواهد از قانون برای بازگرداندن افرادی استفاده کند که حق ماندن در آلمان را ندارند و حزب آلترناتیو طرفدار اجرای قوانین در کشور است.

با این حال، اعتراضات خیابانی در آلمان علیه حزب راست افراطی این کشور در واکنش به چنین افشاگری‌هایی در این هفته، شدت گرفت و برآورد می‌شود بیش از یک میلیون نفر در ۹۰ تظاهرات مختلف در سراسر آلمان شرکت کرده‌اند.

وایدال، بانکدار سابق و سرمایه‌گذاری که از سال ۲۰۲۲ رهبری این حزب را برعهده دارد گفته است که قبل از اجرای دگزیت دولت تحت رهبری حزب آلترناتیو ابتدا قصد دارد برای از بین بردن کمبودهای دموکراتیک، اصلاحاتی را از جمله کاهش اختیارات کمیسیون اروپا به عنوان یک مجری غیرمنتخب در اتحادیه اروپا ایجاد کند.

وی گفت اما اگر اصلاحات موفق نباشد و ما نتوانیم حاکمیت کشورهای عضو اتحادیه را بازسازی کنیم باید به مردم اجازه دهیم مثل مردم انگلیس خودشان برای سرنوشت خود تصمیم بگیرند.

نظرسنجی‌های جدید نشان می‌دهند که حمایت عمومی از عضویت آلمان در اتحادیه اروپا بسیار بالا و حدود ۸۰ درصد است و پایین‌ترین آن در سطح رای‌دهندگان حزب آلترناتیو است.

چالش‌هایی مانند بحران اوکراین، افزایش هزینه‌های زندگی و برنامه‌های آب‌وهوایی که همگی با بحران بودجه مواجه‌اند، فشار بر دولت اولاف شولتس صدر اعظم آلمان را افزایش داده است.

نارضایتی از مدیریت دولت تا حدی به افزایش حمایت از حزب افراطی آلترنانتیو برای آلمان کمک کرده است.

گاردین نوشت: اختلافات حزبی در آلمان در حالی بروز کرده که سارا واگن کنشت از حزب چپ افراطی جدا شد و اعلام کرد که قصد دارد حزب جدید ضد مهاجرتی جدیدی را تاسیس کند.

در عین حال هانس گئورگ ماسن این هفته گفت که جنبش مردمی محافظه کار متبوعش در اتحادیه دموکرات مسیحی آلمان (CDU) و حزب خواهر آن (CSU) را برای تشکیل یک حزب جدید تبدیل می‌کند.

فردریک مِرز رئیس CDU گفت که اعضای این حزب و حزب CSU در صورت ملحق شدن به حزب جدید باید از عضویت در حزب انصراف دهند.

هانس گئورک ماسان عضو جنبش محافظه کاران در حزب اتحادیه دموکرات مسیحی آلمان گفته بر خلاف این حزب، خود را آماده همکاری با حزب آلترنانتیو می‌کند.
https://mardomefarda.ir/vdceev8w.jh8woi9bbj.html
منبع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین