تاریخ انتشار :دوشنبه ۲ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۰۴
جالب است ۰
همزمان با اینکه ولودیمیر زلنسکی برای «فرمول صلح» خود تلاش می‌کند؛ ابتکاری که پیشتر توسط کرملین «پوچ و غیرمنطقی» توصیف شده، مقامات اوکراینی همچنان به فکر شروط و بندهای دیگری هستند و در تازه‌ترین اظهار نظر می‌گویند که روسیه باید دست از تسلیحات هسته‌ای خود بردارد!
مقامات اوکراینی: روسیه باید دست از تسلیحات هسته‌ای بردارد تا صلح کنیم!
به گزارش مردم فردا، «ایوان گاوریلوک» معاون وزیر دفاع اوکراین در مصاحبه با روزنامه «تگ‌اشپیگل» بیان کرد: درگیری اوکراین صرفا با آزادی کامل و بازگرداندن مرزها به سال ۱۹۹۱ می‌تواند خاتمه یابد. تازه آن موقع، مسکو و ائتلاف حامی کی‌یف می‌توانند سندی را به امضا برسانند که موجب ایجاد ساز و کار پیشگیرانه شود و از این طریق روسیه هرگز فکر جنگ دیگری علیه اوکراین و یا کشور دیگر را در آینده نخواهد کرد.
طبق گزارش راشا تودی، معاون وزیر دفاع اوکراین ادعا کرد: این سند هم‌چنین باید شامل این مورد باشد که روسیه دست از تسلیحات هسته‌ای خود بردارد زیرا این تسلیحات تهدیدی برای جهان است.
علاوه بر این مقام اوکراینی، «میخائیل پودولیاک» مشاور ارشد ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین اظهارات مشابهی را عنوان کرد و گفت: مذاکرات باید زمانی برگزار شود که روسیه دچار شکست جهانی شود و مجبور شود خودش دست از تسلیحات هسته‌ای بردارد.
وی افزود: شکست جهانی چیست؟ فدراسیون روسیه دیگر قادر نخواهد بود سلطه‌گری کند و دیگر نخواهد توانست از حق وتوی خود در شورای امنیت سازمان ملل استفاده کند.
طی مجمع جهانی اقتصاد در داووس، زلنسکی بار دیگر بر فرمول صلح خود تاکید کرد و گفت که اوکراین باید به مرزهای ۱۹۹۱ بازگردد؛ اظهار نظری که «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه آن را «پوچ و غیرمنطقی» توصیف کرد.
https://mardomefarda.ir/vdcb5wb5.rhb5wpiuur.html
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین