تاریخ انتشار :يکشنبه ۱ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۰۰
جالب است ۰
در صورتی که تیم ملی به عنوان سرگروه راهی مرحله بعد شود، به نظر می رسد که باید با یکی از تیم های کره جنوبی یا ژاپن روبرو شود.
ایران آماده بزرگترین مسابقه خود در جام ملت‌ها
به گزارش مردم فردا،نتایج جام ملت های آسیا حداقل در دیدارهای دو تیم مدعی شرق آسیا مطابق انتظارات پیش نرفته است. ژاپن در دیداری غیرمنتظره با نتیجه 2 بر یک برابر عراق تن به شکست داد تا مشخص شود این تیم هرگز به عنوان صدرنشین نمی تواند راهی دور بعد شود ولی صعود آنها به عنوان تیم دوم در دسترس است.
عدم صعود سامورایی ها به عنوان صدرنشین، تمامی معادلات قبلی را بر هم زد. حالا تیم هاجیمه موریاسو به سمت دیگر جدول آمده و در بخشی از نمودار باید به بازی هایش ادامه دهد که تیم های ملی ایران و قطر حضور دارند و اگر کره جنوبی هم در گروهش اول شود، آنها نیز در این بخش از جدول به رقابت خواهند پرداخت. 
طبق نمودار از پیش تعیین شده، تیم نخست گروه E که کره جنوبی در آن حضور دارد، باید در دور یک هشتم نهایی با تیم دوم گروه D روبرو شود. تیمی که به احتمال فراوان ژاپن خواهد بود، مگر آنکه از آن دست اتفاقات عجیب و غیرممکن رخ داده و سامورایی ها برابر اندونزی شکست خورده و در نهایت به عنوان یکی از تیم های سوم راهی دور بعد شوند.

البته که کره جنوبی برای صعود به عنوان صدرنشین، نیازمند پیروزی پر گل در بازی آخر خود برابر مالزی است و یا حداقل اینکه اردن نتواند بحرین را شکست دهد که در آن صورت یاران سون هیونگ مین با کمترین اختلاف ممکن نیز صدرنشین می شوند. در هر حال با در نظر گرفتن صدرنشینی کره، آنها باید در مرحله بعد به مصاف ژاپن (در صورت دوم شدن سامورایی ها در گروهشان) بروند.
برنده جدال کره جنوبی و ژاپن، در مرحله یک چهارم نهایی با تیمی روبرو می شود که به نظر می رسد ایران خواهد بود. ملی پوشان با یک تساوی برابر امارات نیز به عنوان صدرنشین راهی دور بعد می شوند و سپس در دور یک هشتم نهایی، با یکی از تیم های سوم روبرو می شود. با فرض پیروزی شاگردان قلعه نویی، آنگاه آنها در دور یک چهارم نهایی با برنده مسابقه احتمالی کره جنوبی و ژاپن دیدار می کند.
حتی اگر فرض کنیم کره جنوبی در گروهش دوم شود، باز هم ایران (به احتمال فراوان) در دور یک چهارم نهایی با ژاپن روبرو می شود. مسابقه ای که تصور می شد در فینال مسابقات رخ دهد ولی شکست غیرمنتظره برابر عراق، تمامی معادلات را بر هم زد. پیش از این جدال ایران با کره ای ها در دور یک چهارم پیش بینی شده بود ولی حضور ژاپن در این سمت نمودار، باعث شده تا همه احتمالات از بین برود.
به هر شکل و به عنوان نتیجه گیری کلی باید گفت که ژاپن به احتمال فراوان به عنوان تیم دوم از گروهش صعود می کند و حتی اگر کره جنوبی صدرنشین نشود، ایران (به شرط صعود به عنوان صدرنشین و پیروزی در دور یک هشتم نهایی) در مرحله یک چهارم نهایی باید با یکی از تیم های کره جنوبی یا ژاپن روبرو شود. این یعنی اینکه ایران در مسیر رسیدن به فینال، باید بزرگترین جدال خود را در جام ملت های آسیا برگزار کند.
https://mardomefarda.ir/vdcdjj0x.yt0xo6a22y.html
منبع : ورزش3
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما