تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۲۸
جالب است ۰
کنفدراسیون فوتبال آسیا دو کشور هند و عربستان را به عنوان گزینه‌های میزبانی جام ملت‌های ۲۰۲۷ آسیا معرفی کرد.
حذف ایران از بین نامزدهای میزبانی جام ملت‌های ۲۰۲۷
به گزارش مردم فردا،ساعتی پیش و پس از اعلام میزبانی قطر در جام ملتهای ۲۰۲۳ آسیا، شیخ سلمان در خصوص جام ملتهای ۲۰۲۷ نیز اظهار نظر داشت و به صورت رسمی، دو گزینه نهایی ای اف سی برای دوره بعدی را معرفی کرد.
بر این اساس دو فدراسیون فوتبال هند و عربستان به عنوان گزینه نهایی معرفی شدند که به گفته شیخ سلمان «نمونه کاملی» از یک کشور میزبان هستند.
این در حالی است که پیش‌تر ایران برای میزبانی این رقابت‌ها اعلام آمادگی کرده و حتی جزییات اطلاعات ورزشگاه‌های خود را هم در اختیار ای اف سی قرار داده بود تا مسئولان ای اف سی برای بررسی بیشتر راهی شهرهای ایران شوند اما در نهایت فدراسیون فوتبال ایران در بین گزینه‌های نهایی قرار نگرفت.
بر اساس اعلام وبسایت کنفدراسیون فوتبال آسیا، ایران ۱۳ اکتبر (هفته گذشته) انصراف خود از میزبانی جام ملتها را اعلام کرد که احتمالا این تصمیم به دلیل انتشار اخبار پیرامون تمایل ای اف سی به میزبانی هند و عربستان گرفته شده است.
با این حال در نهایت ایران که در سالهای گذشته همیشه کاندیدای شکست خورده کارزار میزبانی‌های فوتبال در قاره آسیا بوده، حالا رقابت را به هند و عربستان واگذار می‌کند.
در صورتی که هند به عنوان میزبانی برگزیده شود، این کشور برای نخستین بار میزبان جام ملتها خواهد بود اما عربستان سابقه طولانی میزبانی‌های مهم فوتبال آسیا را در کارنامه خود می‌بیند.
https://mardomefarda.ir/vdcgw39q.ak9wt4prra.html
منبع : ورزش3
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما