تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۱۹
جالب است ۰
کره جنوبی تحریم‌هایی را در ارتباط با قاچاق سوخت بر کره شمالی اعمال کرد.
تحریم‌های سئول در ارتباط با پیونگ یانگ
به گزارش مردم فردا،وزارت امور خارجه کره جنوبی اعلام کرد، سئول ۱۱ کشتی و ۵ نفر را که درگیر ارسال غیرقانونی نفت و محصولات مختلف دیگر به کره شمالی بودند، تحریم کرد. این کشتی‌ها و افراد از کشور‌های مختلف بودند.

این کشتی‌ها مظنون به تهیه نفت و زغال سنگ تصفیه شده برای کره شمالی و درگیر در عملیات قاچاق هستند که به پیونگ یانگ اجازه می‌دهد برنامه‌های تحقیقاتی هسته‌ای خود را تامین کند. نهاد‌های تحریم شده برای پهلوگیری در هر بندر کره جنوبی به مجوز ویژه از سئول نیاز دارند و از انجام هرگونه تراکنش مالی بدون تأیید قبلی بانک کره (BoK) منع می‌شوند.

کشتی‌های تحریم شده در گزارش‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد (UNSC) مشخص شده اند.

 پیشتر، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در سخنانی در مجمع عالی خلق بر اتخاذ اقدامات قانونی جدید برای معرفی کره جنوبی به عنوان «دشمن‌ترین کشور» تاکید کرده بود.

رهبر کره شمالی هفته گذشته ضمن تاکید بر تقویت بازدارندگی هسته‌ای این کشور گفت که کره جنوبی امنیت و حاکمیت پیونگ یانگ را تهدید می‌کند و در «نابود کردن» این کشور درنگ نخواهد شد.

کره شمالی خود را به عنوان یک قدرت هسته‌ای در قانون اساسی گنجانده و در ماه‌های اخیر چندین آزمایش موشکی بالستیک انجام داده است. از این رو، روابط پیونگ یانگ و سئول به پایین‌ترین حد در دهه‌های اخیر رسیده است.

همچنین آمریکا و متحدانش از جمله ژاپن و کره جنوبی، پیونگ یانگ را به انتقال سلاح به روسیه و نقض تحریم‌های بین‌المللی متهم کرده‌اند.
https://mardomefarda.ir/vdcjyae8.uqe8hzsffu.html
منبع : باشگاه خبرنگاران
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین