تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۰۰
جالب است ۰
کره جنوبی از تصمیمش برای از سرگیری مانورهای نظامی که در چارچوب یک پیمان امنیتی سال ۲۰۱۸ با کره شمالی متوقف کرده بود، خبر داد.
کره جنوبی: لغو پیمان ۲۰۱۸ با کره شمالی را بررسی می‌کنیم
به گزارش مردم فردا،کره جنوبی اعلام کرد در پی حملات اخیر کره شمالی لغو کامل این پیمان را بررسی می‌کند.

به نوشته راشاتودی، ارتش کره جنوبی اعلام کرد، به زودی و از روز دوشنبه رزمایش‌هایی که متوقف کرده بود را از سر خواهد گرفت و تاکید کرد رزمایشش شامل مانور با گلوله‌های جنگی توپ و اجرای عملیات‌هایی در طول مرز زمینی و دریایی خواهد بود.

مقام‌های کره جنوبی گفتند، کره شمالی اقدام به گلوله باران مناطقی کرده که قبلا بر سر ممنوعیت اجرای مانور نظامی در آنها توافق شده بود و به این ترتیب پیمان سال ۲۰۱۸ را نقض کرده است.

جئون ها کیو، سخنگوی وزارت دفاع کره جنوبی در کنفرانسی مطبوعاتی در روز سه شنبه گفت، لغو این معاهده امنیتی به ارتش سئول اجازه می‌دهد آمادگی بهتر خود را حفظ کند اما همچنین تاکید کرد این تصمیم باید قبل از نهایی شدن، به صورت رسمی تصویب شود.

این سخنگو خاطرنشان کرد: «انتظار می‌رود این مسائل حل و فصل شوند و من معتقدم که شرایط برای اجرای رزمایشهای واحدهای نظامی بهتر خواهد شد.»

او بیان داشت، طبق پیمان دو کره اجرای رزمایش در فاصله پنج کیلومتری از منطقه غیرنظامی شده در مرز آنها ممنوع شده بود.

انتظار می‌رود کره جنوبی در پی از سرگیری رزمایشهایش، در کنار مانورهای توپخانه‌ای زمینی، تفنگداران و نیروهای دریایی خود را نیز در مانور شرکت دهد.

این اعلامیه کره جنوبی بعد از آن صادر می‌شود که رسانه‌های دولتی سئول روز جمعه اعلام کردند، کره شمالی در اقدامی تحریک آمیز ۲۰۰ گلوله توپ به سمت جزیره "یئونپیونگ" شلیک کرده است. رسانه‌های کره جنوبی کمی پیش از این شلیک‌ها از قول مقام‌های این کشور گزارش کرده بودند، سئول به غیرنظامیان در این جزیره که با کره شمالی هم مرز است دستور داد تا به دلیل وجود نشانه‌های بارزی از یک اقدام تحریک آمیز نظامی از سوی پیونگ یانگ این مکان را ترک کرده و در جایی دیگر پناه بگیرند. غیرنظامیان و پرسنل نظامی در این اقدام تحریک آمیز کره شمالی زخمی نشدند و گلوله‌ها در شمال مرز دریایی دوفاکتوی دو کشور سقوط کردند.

ارتش کره‌جنوبی روز شنبه گذشته هم اعلام کرد که کره‌شمالی حدود ۶۰ گلوله توپ به سمت آب‌های سواحل غربی این کشور شلیک کرد و برای دومین روز متوالی در نزدیکی مرزی که به شدت محافظت می‌شود، مانورهای آتش واقعی انجام داد.

روز یکشنبه نیز کره شمالی برای سومین روز متوالی رزمایش با گلوله واقعی در ساحل جنوبی غربی برگزار کرده و همین مساله بر تنش مرز دریایی بین دو کره افزود.
https://mardomefarda.ir/vdcb00b5.rhb50piuur.html
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین