تاریخ انتشار :شنبه ۱۷ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۴۱
جالب است ۰
ارتش کره جنوبی اتهام تلاش برای مخفی کاری در مورد پهپادهای کره شمالی را رد کرد.
واکنش سئول به مخفی کاری در مورد عملیات پهپادهای کره شمالی
به گزارش مردم فردا،ارتش کره جنوبی دیروز جمعه اظهاراتی را که بر اساس آنها، ارتش تلاش کرده است تا اطلاعاتی را در خصوص تجاوز (احتمالی) پهپاد‌های کره شمالی به منطقه پرواز ممنوع اطراف دفتر یون سوک یئول رئیس جمهور کره جنوبی در ۲۶ دسامبر مخفی کند، رد کرد.

به گزارش خبرگزاری یونهاپ از سئول، یک مقام وزارت دفاع کره جنوبی با بیان این که در ۲۷ دسامبر گذشته، ارتش به همراه نزدیک به بیست نفر از اعضای گروه بازرسی آمادگی نظامی و همچنین گروه ارزیابی کمیته روسای ستاد مشترک ارتش، در خصوص اقدامات واکنشی که هر یک از یگان‌های نظامی مربوطه اتخاذ کرده اند، تحقیقاتی را آغاز کرده است گفت، طی این تحقیق، رئیس گروه بازرسی متوجه احتمال نفوذ پهپاد‌های کره شمالی به منطقه پرواز ممنوع هوایی شد و در اول ژانویه، نتایج این تحقیق را به رئیس گروه ارزیابی کمیته روئسای ستاد مشترک ارتش گزارش کرد.

وی افزود، یک روز پس از این گزارش، تحقیقات عمیق تری صورت گرفت و گروه ارزیابی کمیته روئسای ستاد مشترک ارتش در خصوص امکان تهاجم پهپادی کره شمالی به منطقه پرواز ممنوع در ۳ ژانویه نتیجه گیری و در نهایت در ۴ ژانویه، این گزارش را به رئیس جمهور تسلیم کرد.

ارتش در پاسخ به سئوالی مبنی بر این که آیا کوچک‌تر کردن منطقه پرواز ممنوع ناشی از جابجایی کاخ ریاست جمهوری، احتمالا این وضعیت را موجب شده است؟ گفت، منطقه پرواز ممنوع اطراف کاخ ریاست جمهوری سابق Cheong Wa Dae، دایره A به شعاع ۳.۷ کیلومتر و دایره B به شعاع ۴.۶ کیلومتر را شامل می‌شود که در عین حال منطقه‌ای حائل است.

به گزارش خبرگزاری یونهاپ، پس از جابجایی دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی، منطقه حائل حذف شده است؛ اقدامی که به اوپراتور‌های ارتش برای تقویت توانایی دفاع هوایی، آزادی بیشتری داده است. سرویس اطلاعات ملی کره جنوبی، احتمال اقدام پهپاد‌های کره شمالی مبنی بر عکسبرداری از دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی را رد نکرد. این در حالی است که ارتش این احتمال را رد کرد و گفت، حتی اگر پهپاد توانسته باشد عکس برداری کند، نتوانسته است اطلاعات قابل توجهی به دست بیاورد.
https://mardomefarda.ir/vdcjoaev.uqeihzsffu.html
منبع : باشگاه خبرنگاران
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین