تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۹ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۲۳
جالب است ۰
پس از عدم موفقیت در جذب بازیکنان مورد نظر، جواد نکونام لیست دومی را به مدیریت باشگاه تحویل داده که این نفرات نیز همگی تحت قرارداد باشگاه های خود هستند.
ستاره های سپاهان و تورس اهداف اصلی نکونام
به گزارش مردم فردا،استقلال در تکاپوی نقل و انتقالات زمستانی است و جواد نکونام نیز لیست مورد نظر خود را تحویل مدیران باشگاه داده است. لیستی که از ستاره های مطرح و نامداری تشکیل شده بود و مطابق انتظار، هیچ کدام از این افراد جذب نشدند تا آبی ها به سراغ فهرست دوم بروند.
علیرضا جهانبخش، علی قلی زاده، مجید حسینی، محمد محبی، عارف آقاسی، محمد محبی، سعید عزت اللهی، امیرحسین حسین زاده، اللهیار صیادمنش، اوستون اورونوف و... از جمله بازیکنان موردنظر نکونام برای حضور در استقلال بودند که تعدادی از این افراد نسبت به پیشنهاد آبی ها واکنش نشان داده و در نهایت احترام آن را رد کردند و تعدادی دیگر نیز صحبت خاصی در این خصوص انجام ندادند.
لیست نخست سرمربی استقلال متشکل از تعداد زیادی از لژیونرهای فوتبال ایران بود که واضحا و مشخصا قصدی برای بازگشت به لیگ برتر ندارند و از ابتدا نیز حضور آنها در هر کدام از تیم های لیگ ایران منتفی بود. این موضوع سبب شد تا نکونام لیست دومی را در اختیار مدیریت باشگاه قرار دهد تا آنها به دنبال جذب بازیکنان جدید باشند که فهرست جدید نیز دست کمی از لیست اولیه ندارد.
نکونام برای تقویت تیم خود، دست روی چهار مهره اصلی و کلیدی سپاهان و ستاره گل گهر گذاشته است. در واقع او خواستار جذب بازیکنانی به نام های فرشاد احمدزاده، امید نورافکن، رضا شکاری، محمد دانشگر و روبرتو تورس شده است که طبیعتا از اکنون نیز می توان پیش بینی کرد که سرنوشت مذاکرات با این افراد چه نتیجه ای خواهد داشت.
در شرایطی که سپاهان برای رعایت قوانین مربوط به سقف بودجه به همکاری خود با سه بازیکن به نام های کاوه رضایی، هادی محمدی و احسان پهلوان پایان داده، آنها قصد ندارند بازیکن دیگری را از دست بدهند و ضمن اینکه به دنبال جذب بازیکنان جدیدی هستند تا بتوانند برای قهرمانی در رقابت های امسال، با استقلال و پرسپولیس رقابت کنند.

در این وضعیت، جواد نکونام خواستار جذب چهار بازیکن سپاهان شده که تقریبا همگی جزو مهره های اصلی و کلیدی تیم ژوزه مورایس محسوب می شوند و طبیعی است که سرمربی پرتغالی با جدایی این نفرات و تقویت اصلی ترین رقیب در راه قهرمانی، مخالفت کند.
دیگر بازیکن حاضر در لیست دوم نکونام نیز روبرتو تورس است که استقلال در همین تابستان فرصت جذب رایگان او را داشت ولی در نهایت این بازیکن راهی گل گهر شد و در شرایطی که او یکی از مهره های مهم در ترکیب تیم سیرجانی محسوب می شود، سرمربی استقلال خواستار جذب او شده است.
این اسامی در شرایطی تحویل مدیریت باشگاه استقلال داده شده که آبی ها هیچ جای خالی در فهرست خود ندارند و با فسخ قرارداد مهری بود که جای برای رافائل سیلوا باز شد و این باشگاه در مقطع فعلی نیز درگیر تعیین تکلیف رضا میرزایی است و پس از بازگشت این بازیکن، استقلال در فهرست خود هیچ جای خالی ای ندارد که بخواهد نام این بازیکن را در نیم فصل دوم وارد لیست کند.
موضوع بعدی نیز این است که استقلال برای جذب هر تعداد بازیکن جدید، باید به همان اندازه نیز از فهرست فعلی خود، بازیکنانی را کنار بگذارد. با توجه به اینکه در نقل و انتقالات نیم فصل حضور داریم، چنین اتفاقی به سادگی میسر نیست و مدیریت باشگاه باید با بازیکنانی که با تیم قرارداد دارند، برای جدایی به توافق برسد که این موضوع نیز خود زمان بر بوده و نیازمند مذاکرات فشرده است.
در نهایت باید گفت که با توجه به لیست دومی که از طرف نکونام در اختیار مدیریت باشگاه استقلال گذاشته شده، عملا شانس آبی ها برای جذب بازیکن از این فهرست نیز پایین به نظر می رسد چرا که نه سپاهان و نه گل گهر حاضر به از دست دادن مهره های کلیدی خود نیستند.
https://mardomefarda.ir/vdciqqar.t1arp2bcct.html
منبع : ورزش3
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما