تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۳۵
جالب است ۰
وزارت دفاع آمریکا در آستانه نخستین سالگرد هجوم هواداران دونالد ترامپ رئیس جمهوری وقت این کشور به ساختمان کنگره، به دنبال تسهیل و تسریع فرآیند استقرار نیروهای نظامی در پایتخت در صورت بروز ناآرامی‌های داخلی هستند.
چراغ سبز پنتاگون به برخورد نظامی با ناآرامی‌های داخلی
به گزارش مردم فردا،به نقل از یادداشت لوید آستین وزیر دفاع آمریکا نوشت که وی تصمیم گرفته تا روند تایید واکنش نظامی احتمالی به ناآرامی‌های داخلی در پایتخت را تسهیل کند.

در یادداشت آستین آمده که به دستور وی مقرر شده که هرگونه درخواست برای مداخله گارد ملی در واشنگتن دی سی به صورت مستقیم به دبیرخانه اجرایی وزارت دفاع ارائه شود تا از تاخیر در تصمیم‌گیری در این خصوص جلوگیری شود.

خبرگزاری فرانسه نوشت که در صورت بروز ناآرامی‌های داخلی در آمریکا تنها رئیس پنتاگون اختیار تصمیم‌گیری برای مداخله نیروهای گارد ملی را خواهد داشت.

جان کربی، سخنگوی پنتاگون در خصوص این دستورالعمل گفت: وزارت دفاع با شفاف‌سازی و تسهیل در روند ارائه درخواست جهت فرآیند اقدام و مداخله، قادر خواهد بود به سرعت و به گونه‌ای موثر واکنش نشان دهد.

در گذشته از واکنش کند و دیرهنگام نیروهای گارد ملی پنتاگون در جریان حمله ششم ژانویه گذشته به ساختمان کنگره انتقاد شده بود.

پایتخت آمریکا در تقسیمات کشوری بخشی مجزا از ایالت‌های ۵۰ گانه بوده و دارای ساختار خاص اداری و اجرایی است.

به همین دلیل مقام های محلی واشنگتن در صورت بروز هرگونه ناآرامی به تنهایی صلاحیت اعزام نیروهای ارتش، پلیس یا گارد ملی را به محوطه کنگره ندارند چرا که نهاد قانون‌گذاری آمریکا و ساختمان آن زیر مجموعه دولت فدرال است.
https://mardomefarda.ir/vdcg.n9xrak9x3pr4a.html
منبع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین