تاریخ انتشار :شنبه ۹ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۰۰
جالب است ۰
رئیس جمعیت هلال احمر شمیرانات گفت: بر اثر سقوط و برخورد سنگ در ارتفاعات آهار شمیرانات ، یک کوهنورد فوت و ۳ نفر مصدوم شدند.
یک کشته و 3 مصدوم بر اثر ریزش سنگ
به گزارش مردم فردا،جمال شریفی رئیس جمعیت هلال احمر شمیرانات اظهار کرد: در ساعت ۱۰:۱۵ دقیقه صبح جمعه 8 دی ماه، در پی اعلام حادثه به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات هلال احمر استان تهران مبنی بر ریزش سنگ از کوه در منطقه آهار مسیر قله موری پیک، بلافاصله یک تیم عملیاتی از پایگاه امداد و نجات کوهستان ‌دربند شهرستان شمیرانات به محل حادثه اعزام شدند.

وی گفت: پس از رسیدن نیروهای عملیاتی به محل حادثه و ارزیابی اولیه، مشخص شد، کوهنورد آقا ۵۹ ساله به علت ضربه به سر که بر اثر ریزش سنگ بوده و شدت جراحات وارده فوت کرده و ۳ نفر دیگر از کوهنوردان نیز از ناحیه سر دچار آسیب دیدگی شده اند.

رئیس جمعیت هلال احمر شمیرانات افزود: نجاتگران با حضور امدادگران محلی پس از انجام  اقدامات اولیه امدادی بر بالین مصدومین و تثبیت فیزیکی ، مصدومین را به پایین ارتفاعات انتقال دادند.

شریفی بیان کرد: مصدومین پس از انتقال به پایین ارتفاعات، جهت درمان پزشکی و انتقال به مرکز درمانی، تحویل عوامل اورژانس شدند.

وی با اشاره به این که این عملیات در ساعت ۱۶:۵۰ همان روز به اتمام رسیده است، ادامه داد: جسد آقای کوهنورد نیز پس از اقدامات انجام شده تحویل عوامل پلیس کوهستان شد.

رئیس جمعیت هلال احمر شمیرانات تاکید کرد: کوهنوردان حتما قبل از عزیمت به کوه، مسیر کوهپیمایی را مطالعه و در صورت بروز حوادث با شماره ۱۱۲ تماس حاصل کنند.
https://mardomefarda.ir/vdcdoo0x.yt0xx6a22y.html
منبع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما