تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۰۰
جالب است ۰
بر اساس گزارش‌های منتشر شده به نظر می‌آید که پردازنده کنسول پلی استیشن 5 علاوه بر گیمینگ کاربردهای دیگری هم داشته و می‌توان از آن در ماینرها برای استخراج ارز دیجیتال استفاده کرد. در همین رابطه شاهد فروش ماینرهای ارز دیجیتال ASRock شامل کارت ماینینگ BC 250 شرکت AMD مجهز به پردازنده پلی استیشن 5 در eBay هستیم.
عجیب اما واقعی؛ استفاده از پردازنده پلی استیشن 5 برای استخراج ارز دیجیتال
به گزارش مردم فردا،سیستم ماینینگ ASRock در زمان عرضه به بازار حدود 15 هزار دلار قیمت داشته و به دوازده کارت ماینر BC 250 و یک شاسی ماینینگ کامل مجهز شده است. این کارت‌ها به تراشه‌های Ariel/Oberon مجهز بوده که از هسته‌های Zen2 و گرافیک RDNA2 بهره می‌برند.

پردازنده‌های مذکور در کنسول‌ پلی استیشن 5 استفاده شده اما در سیستم ماینینگ شاهد غیر فعال شدن بخش‌هایی از پردازنده گرافیکی این تراشه هستیم. به عبارت دیگر از همه توان این چیپ‌ها در کارت‌های ماینر استفاده نشده است.

videocardz توان این کار‌ت‌های ماینینگ را تا 610 MH/s تخمین زده و هر کارت دارای 16 گیگابایت حافظه GDDR6 و یک سیستم خنک‌کننده بدون فن و رابط‌های غیر معمول برای یک کارت ماینینگ مانند رابط USB یا Ethernet است.

قیمت بالای کارت ماینینگ BC 250 شرکت AMD
این کارت‌ها با قیمت 500 دلار در eBay آگهی شده که با توجه به قیمت پلی استیشن 5 بسیار عجیب است. البته جای تعجب ندارد که ماینرها کارت‌های گرافیکی که روی دستشان باد کرده را به دلیل آنکه دیگر کارایی خاصی برایشان ندارد راهی بازار کنند و قصد داشته باشند آنها را به بالاترین قیمت بفروشند.

یک ویژگی مهم در مورد کارت‌های گرافیک ماین شده آن است که به دلیل استفاده در زیر حداکثر بار کاری و به مدت زمان طولانی، روی بعضی از بخش‌های این کارت‌ها اثراتی دیده می‌شود که حاکی از فشار بالایی است که در مدت زمان ماینینگ بر آنها وارد شده است.
https://mardomefarda.ir/vdchvxni.23nizdftt2.html
منبع : شهر سخت افزار
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما