تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۳۸
جالب است ۰
رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بامداد سه‌شنبه گفت که آماده اصلاح این نهاد است تا بتواند آن را برای اداره نوار غزه آماده کند.
محمود عباس: آماده اصلاح تشکیلات خودگردان هستیم
به گزارش مردم فردا،«محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بامداد سه‌شنبه گفت که آماده اصلاح این نهاد است تا بتواند آن را برای اداره نوار غزه آماده کند.

عباس در مصاحبه با خبرگزاری «رویترز»، توضیح داد: «مشکل تغییر سیاستمداران (فلسطینی) و تشکیل دولت جدید نیست. مشکل سیاست‌های دولت اسرائیل است».

وی با بیان اینکه آمریکا مسئول بحران کنونی در نوار غزه است، اظهار داشت: «زیرا شریک جرم اسرائیل است و آنها را مجبور نمی‌کند چیزی را که می‌گوید انجام دهند».

به نوشته رویترز، رئیس تشکیلات خودگردان مجدداً تقاضای چند ساله خود از آمریکا برای حمایت از برگزاری یک کنفرانس بین‌المللی صلح، مشابه نشست سران در مادرید در سال ۱۹۹۱ با هدف پیشبرد تشکیل کشور فلسطینی در مرزهای قبل از ۱۹۶۷ را تکرار کرد.

عباس ضمن مخالفت با استفاده از خشونت برای پیشبرد آرمان فلسطین، گفت: «من طرفدار مقاومت مسالمت‌آمیز هستم. من طرفدار مذاکرات مبتنی بر کنفرانس صلح بین‌المللی و تحت نظارت بین‌المللی هستم که منجر به راه‌حلی شود که توسط قدرت‌های جهانی برای ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی در نوار غزه، کرانه باختری و قدس شرقی محافظت شود».

وی ضمن ابراز آمادگی برای بازگشت تشکیلات خودگردان به حکومت غزه در صورتی که بخشی از یک طرح گسترده‌تر دو دولتی باشد، افزود: «اما وقتی ما بازگردیم، به منابع نیاز خواهیم داشت زیرا بخش زیادی از نوار غزه در جنگ ویران شده است».
https://mardomefarda.ir/vdcji8e8.uqe8hzsffu.html
منبع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین