تاریخ انتشار :جمعه ۲۴ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۴۴
جالب است ۰
بریتانیا قصد دارد دسترسی افراد زیر ۱۶ سالی را که بدون اجازه‌ی والدین خود به شبکه‌‌های اجتماعی دسترسی دارند محدود کند.
بریتانیا شبکه‌های اجتماعی را برای افراد زیر ۱۶ سال محدود می‌کند
به گزارش مردم فردا،دولت بریتانیا قصد دارد به عنوان بخشی از برنامه‌ی گسترده خود برای محافظت از کودکان، دسترسی افراد زیر ۱۶ سالی را که بدون اجازه‌ی والدین خود به شبکه‌‌های اجتماعی دسترسی دارند محدود کند.

به گزارش بلومبرگ، مقامات دولت بریتانیا می‌خواهند رابطه‌ی بین استفاده‌ از شبکه‌های اجتماعی و آسیب به سلامت روان کودکان را مورد بررسی قرار دهند. مقامات یادشده قصد دارند از ابتدای سال ۲۰۲۴ بررسی‌های خود را شروع کنند، اما هنوز مشخص نیست که آیا قوانین جدیدی در این رابطه وضع خواهد شد یا خیر.

یکی از مقامات ضمن اشاره به اینکه آن‌ها تاکنون تصمیم قطعی در این‌باره نگرفته‌اند، بیان کرد که چگونگی اجرایی شدن چنین محدودیتی مشخص نیست.

بریتانیا در اکتبر سال جاری (مهر و آبان) قانونی را با مضمون ایمنی آنلاین، برای وادار کردن شرکت‌های بزرگ فناوری به رعایت مواردی که روی سلامت روان افراد به‌خصوص کودکان تأثیر می‌گذارند، وضع کرد.

بسیاری از شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، تیک تاک و اسنپ‌چت از طریق سؤال درباره‌ی تاریخ تولد کاربران خود دسترسی افراد زیر ۱۳ سال را محدود می‌کنند، اما دور زدن این سؤال توسط کاربران به‌وفور رخ می‌دهد.

میشل دونلان، وزیر علوم، نوآوری و فناوری بریتانیا قصد دارد برای پیدا کردن راه‌حل موضوع مورد بحث، بررسی‌هایی در مورد فناوری تعیین و تأیید سن کاربران شبکه‌های اجتماعی مختلف انجام دهد. یکی از کار‌هایی که وزیر یادشده می‌خواهد انجام دهد بررسی چگونگی برخورد کشور‌های دیگر با این موضوع است.

یکی از افراد آگاه به مسائل دولتی بیان کرده است که ایده‌‌ی محدودیت افراد زیر ۱۶ سالی که بدون اجازه والدین از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند در آخرین لحظه به قانون ایمنی آنلاین الحاق شد، اما به دلایل خاصی در نهایت رد شد.

مقاماتی که این طرح را پیشنهاد داده‌اند ضمن اشاره به اینکه باید تحقیقات بیشتری در این‌باره صورت بگیرد، می‌گویند که به دنبال محدویت یا ممنوعیت موضوع خاصی نیستند بلکه به دنبال راهی برای توانمندسازی والدین می‌گردند.

رعایت نکردن قانون ایمنی آنلاین از سوی شرکت‌های فناوری مجازات‌هایی از جمله جریمه سنگین، لغو دسترسی به برخی از خدمات بریتانیا و مسئولیت کیفری برای مدیران را در پی خواهد داشت.

سخنگوی دولت نیز بیان کرد که آن‌ها سعی دارند بریتانیا را به امن‌ترین مکان برای کودکانی که از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند تبدیل کنند.
https://mardomefarda.ir/vdcgux9x.ak9xt4prra.html
منبع : زومیت
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما