تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۳۰
جالب است ۰
در دیدار معوقه از هفته پنجم لیگ برتر فوتبال ایران، دو تیم پرسپولیس و استقلال از ساعت 16:15 امروز در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند که بازی با نتجیه 1-1 به پایان رسید
VAR ‌بلای جان پرسپولیسی‌ها؛ تساوی در شهرآورد پاییزی
به گزارش مردم فردا،پرسپولیس که قبل از مسابقه معوقه مقابل استقلال فاصله چهار امتیازی با آبی پوشان و یک مسابقه کمتر داشته، به دنبال برتری در دربی 102 بود تا نزدیک‌تر از همیشه به صدر جدول شود و نیمه اول را هم با نمایش بهتر دنبال کرد ولی به گل نرسید و صحنه‌های جنجالی با وی‌ای‌آر هم پنالتی به همراه نداشت تا دو تیم بدون گل زده به رختکن بروند.
در نیمه دوم میل به حمله برای دو تیم بیشتر وجود داشت و پرسپولیس پس از تعویض‌های هجومی توانست با شوت تماشایی امید عالیشاه در دقیقه 77 به گل برسد که این نتیجه تا لحظات پایانی پابرجا بود، اما بازبینی‌های متوالی داوران ویدئویی در نهایت به سود استقلال شد و کاری کرد تا در وقت‌های تلف شده آبی پوشان صاحب پنالتی شوند و توسط کوین یامگا گل تساوی را به ثمر رسانند و با این نتیجه بالاتر از سپاهان قرار بگیرند و صدر جدول را حفظ کنند.
استقلال حالا در شرایطی با 25 امتیاز صدرنشین لیگ برتر است که سپاهان و پرسپولیس، تیم‌های دوم و سوم جدول به ترتیب با 24 و 21 امتیاز، یک بازی کمتر از آنها انجام دادند و رقابت برای قهرمانی از این به بعد هیجان انگیزتر دنبال می‌شود.
شرح گل:
پرسپولیس یک - استقلال صفر (دقیقه 77: امید عالیشاه): پاس بلند وحدت هنانوف در سمت راست زمین را آرمین سهرابیان با دفع رو به عقب و پاس بلند به حسین حسینی رساند که این گلر با ضربه سر سعی کرد توپ را دفع کند و در ادامه هم روزبه چشمی همین کار را کرد، اما امید عالیشاه پشت محوطه جریمه صاحب توپ شد و با شوت روی پای سرضرب زمینی و فنی، توپ را به گوشه دروازه فرستاد و تعویض طلایی قرمزها لقب گرفت.
پرسپولیس یک - استقلال یک (دقیقه 7+90: کوین یامگا): در حالی که بیرانوند به سمت راست شیرجه رفته بود، کوین یامگا پنالتی را به جهت مخالف زد تا کار را به تساوی بکشد.
لحظات حساس:
دقیقه 3+90: آرش رضاوند در محوطه جریمه پرسپولیس در برخورد و تکل با نعمتی سرنگون شد که بنیادی فر اعتقادی به پنالتی نداشت ولی در ادامه با اعلام کمک ویدئویی دوباره صحنه را بازبینی کرد و نقطه پنالتی را نشان داد. نکونام با فریادهای خود خوشحالی جالبی در کنار زمین پس از این اتفاق داشت.
دقیقه 90: بلانکو در محوطه جریمه پرسپولیس صاحب توپ شد و ضربه را به بیرون زد که البته آفساید او گرفته شده بود.
دقیقه 80: شوت تماشایی امید عالیشاه با اختلاف کم از کنار دروازه استقلال به بیرون رفت.
دقیقه 81: شوت آرمین سهرابیان دقت لازم را نداشت و راهی اوت شد.
دقیقه 83: پیمان بابایی در برخورد با علی نعمتی در محوطه جریمه پرسپولیس سرنگون شد و توپ دراختیار بیرانوند قرار گرفت که داور در این صحنه اعتقادی به اعلام پنالتی نداشت. موعود بنیادی‌فر هم پس از 6 دقیقه توقف بازی و بازبینی ویدئویی پنالتی را تایید نکرد و بازی را ادامه داد. جواد نکونام پس از این اتفاق به شدت در کنار زمین نسبت به داوری اعتراض داشت.
دقیقه 60: پرسپولیسی ها اعتقاد داشتند بخاطر خطای امید حامدی فر روی شهاب زاهدی، هافبک استقلال باید کارت زرد دوم را می گرفت ولی بنیادی فر چنین تصمیمی نداشت.
دقیقه 60: ارسال مهدی مهدی پور و ضربه سر بلانکو را بیرانوند به راحتی در اختیار گرفت.
دقیقه 56: ارسال خطرناک رضاوند از جناح چپ را محمدی نتوانست با ضربه سر بزند تا توپ به بیرانوند برسد.
دقیقه 47: یامگا پس از نفوذ سریع از سمت راست زمین توپ را به محوطه جریمه فرستاد که مهار، چرخش و شوت محکم پای چپ محمدی از بالای دروازه پرسپولیس رد شد.
دقیقه 3+45: ارسال خطرناک از کرنر سمت چپ زمین به محوطه جریمه پرسپولیس را بازیکنان استقلال با اشتباه خودشان هدر دادند و از مقابل دروازه توپ را تبدیل به گل نکردند.
دقیقه 3+45: ارسال یامگا از جناح راست زمین را بیرانوند به کرنر فرستاد.
دقیقه 2+45: نزدیک بود با اشتباه بیرانوند دروازه پرسپولیس باز شود که ضربه سر یامگا و دفع ناقص گلر پرسپولیس را کنعانی دور کرد تا استقلال به گل نرسد.
دقیقه 39: ارسال یامگا از جناح راست زمین به محوطه جریمه پرسپولیس را کنعانی‌زادگان پس از تنه به تنه شدن با بلانکو دفع کرد که در این صحنه استقلالی‌ها اعتقاد به پنالتی داشتند.
دقیقه 37: پس از دفع توپ مهدی ترابی در محوطه جریمه خودی، نکونام و مربیان استقلال به شدت اعتقاد به برخورد توپ به دست بازیکن پرسپولیس داشتند که بنیادی فر بازی را ادامه داد.
دقیقه 27: ارسال خطرناک دانیال اسماعیلی فر از جناح راست به محوطه جریمه استقلال را حسینی دفع کرد.
دقیقه 19: شوت راه دور سروش رفیعی با اختلاف کم از روی دروازه استقلال رد شد.

دقیقه 16: دروازه استقلال توسط شهاب زاهدی باز شد، اما داور خطای این مهاجم روی سید حسین حسینی را گرفته بود و گل را مردود کرد.
دقیقه 15: پرتاب اوت حردانی در یک رفت و برگشت به پشت محوطه جریمه آمد که دو پاس پیاپی با ضربه سر توسط یامگا و روزبه چشمی در مقابل دروازه پرسپولیس به حامدی فر رسید، اما ضربه او از محوطه 6 قدم به بیرون رفت که البته کمک داور اول آفساید او را گرفته بود.
دقیقه 11: اولین استفاده VAR در تاریخ فوتبال ایران در این لحظه اتفاق افتاد. پس از متوقف شدن بازی در صحنه مصدومیت بیرانوند، موعود بنیادی فر بنابر درخواست داوران ویدئویی عراقی به کنار زمین آمد تا صحنه مشکوک قبلی در دقیقه 9 روی ارسال از کرنر برای پرسپولیس را بازبینی کند. بنیادی فر در این صحنه برخلاف پیشنهاد داور ویدئویی، برخورد آرمین سهرابیان با شهاب زاهدی در محوطه جریمه استقلال را پنالتی تشخیص نداد و بازی را دنبال کرد.
دقیقه 8/ سانتر تماشایی مهدی ترابی از ضربه ایستگاهی وسط زمین را نعمتی با نوک پا زد ولی سید حسین حسینی این موقعیت عالی پرسپولیس را دفع کرد و در ادامه هم ضربه نعمتی دوباره با دخالت استقلالی ها راهی کرنر شد.
دقیقه ۴/ ارسال تند و تیز مهدی پور با اثرگذاری سهرابیان همراه شد اما استقلال راه به جایی نبرد.
با سوت موعود بنیادی فر شهرآورد 102 آغاز شد
اطلاعات بازی پرسپولیس و استقلال
هفته پنجم لیگ برتر ایران؛ جام خلیج فارس
بازی: پرسپولیس - استقلال
ساعت و تاریخ برگزاری: پنج شنبه 23 آذر 1402؛ ساعت 16:15
ورزشگاه: آزادی
داور: موعود بنیادی فر
ترکیب پرسپولیس و استقلال
پرسپولیس: علیرضا بیرانوند | دانیال اسماعیلی فر، گئورگی گولسیانی،  محمدحسین کنعانی زادگان، علی نعمتی | مسعود ریگی، میلاد سرلک | سروش رفیعی، مهدی ترابی، سعید صادقی | شهاب زاهدی
استقلال: سیدحسین حسینی | صالح حردانی، روزبه چشمی، آرمین سهرابیان، ابوالفضل جلالی | امید حامدی فر، آرش رضاوند، مهدی مهدی پور، کوین یامگا | مهرداد محمدی، گوستاوو بلانکو

حواشی
هواداران پیش از شروع بازی با یکدیگر روی سکوها درگیر شدند.
این اولین استفاده VAR در یک بازی از لیگ برتر ایران است.
بانوان برای اولین بار دربی را از نزدیک تماشا می کنند.
آرمین سهرابیان در دقایق ابتدایی با علی نعمتی درگیر شد.
یحیی گل محمدی و جواد نکونام پیش از آغاز این دیدار با یکدیگر خوش و بش کردند.
https://mardomefarda.ir/vdcf10d0.w6d0yagiiw.html
منبع : طرفداری
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما