تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۰۷
جالب است ۰
شعله‌های آتش در مخازن مینی پالایشگاه هیدروکربن منطقه ویژه اقتصادی بیرجند با گذشت ۴۸ ساعت از شروع آتش سوزی، با تلاش نیروهای آتش نشانی و امدادی خاموش شد.
شعله‌های آتش در مینی پالایشگاه بیرجند خاموش شد
به گزارش مردم فردا،عملیات اطفای حریق در سومین روز حادثه با حضور میدانی استاندار خراسان جنوبی و مسئولان مرتبط با موفقیت انجام شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی به خبرنگار ایرنا گفت: در حال حاضر آتش در مینی پالایشگاه مهار شده و در حال خنک‌سازی مخازن هستیم تا مانند شب گذشته مجدد آتش شعله‌ور نشود.

محمدعلی آخوندی افزود: از صبح امروز با تجدید قوای جدید حرکت جدیدی را در چند جبهه با ترکیبی از اطفای حریق زمینی و هوایی آغاز کردیم.

وی گفت: قرار بر این بود اطفای حریق زمینی را انجام دهیم و در صورت نیاز از اطفای هوایی کمک بگیریم که براساس برررسی‌های انجام شده با هماهنگی تیم‌های حاضر در محل و پشتیبانی تانکرهای آب آتش علیرغم اینکه خیلی شدید بود اما مهار شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی بیان کرد: تا این لحظه مورد خاصی نداریم و آتش اطفا شده و عملیات خنک‌سازی را ادامه می‌دهیم امیدواریم دوباره آتش شعله‌ور نشود و این خنک‌سازی شاید تا فردا صبح هم ادامه داشته باشد.

وی اظهار کرد: تقریبا از دیشب که درجه مخازن را از طریق ترنومتر لیرزی اندازه گرفتیم مشخص شد احتمال خطر و انفجار کم است لذا عملیات زمینی را با این دیدگاه که خطر و انفجار پایین بود انجام دادیم.

آخوندی تصریح کرد: همه جوانب بررسی می‌شود و همه دستگاه‌ها پای کار هستند، فراخوان شده تانکرهای آبرسانی همه دستگاه‌ها آمده و پشتیبانی کنند تا بتوانیم این اطفای حریق کامل را اعلام کنیم.

وی گفت: سه مخزن اطراف این مجموعه خنک‌سازی شده تا مشتعل نشوند تاکنون عملیات موفق بوده و بعید می‌دانیم درخصوص این مخازن مشکلی باشد، اگر مخزنی کنونی را مهار کنیم از خطر کاسته می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی افزود: از ۲۴ مخزنی که توسط مدیرعامل شرکت مربوطه اعلام شد ۱۸ مخزن پر بوده که ۶ مخزن سالم مانده و مابقی سوخته یا در شرایط انفجار از بین رفته است.
https://mardomefarda.ir/vdcdzf0x.yt0xn6a22y.html
منبع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین