تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۰۰
جالب است ۰
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: با توجه به شرایط مینی پالایشگاه منطقه ویژه اقتصادی بیرجند، آتش همچنان ادامه دارد اما محدود و کنترل شده است.
استانداری خراسان جنوبی: آتش در پالایشگاه همچنان ادامه دارد
به گزارش مردم فردا،محمدعلی آخوندی روز دوشنبه افزود: هنوز سه مخزن این واحد به مرحله انفجار نرسیده هرچند بخشی از آنها در آتش سوخته اما بررسی می‌کنیم که این سه مخزن را با فوم سنگین از خطر انفجار نجات دهیم.

وی بیان کرد: در صورتی که این طرح عملیاتی آتش نشانی از فاصله نزدیک‌تر انجام شود احتمال می‌رود در صورتی که شرایط به همین شکل پیشرفت داشته باشد تا قبل از ظهر امروز آتش مهار شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: علیرغم بزرگ بودن حجم حادثه اما خسارت جانی نداشتیم البته خسارت‌های وارده به کارخانه پس از بررسی کارشناسی و دقیق باید توسط بیمه جبران شود.

دود ناشی از آتش سوزی سمی نیست
وی اضافه کرد: دود موجود در آسمان ناشی از سوخت هیدروکربن‌های سبک و سنگین، گازهای سمی و شیمیایی خاصی ندارد و مشکلی از لحاظ مسمومیت ایجاد نمی‌کند. 

فرماندار بیرجند هم امروز (دوشنبه) به خبرنگار ایرنا گفت: این مینی پالایشگاه ۲۲ مخزن داشته که از این تعداد ۱۸ مخزن دارای میعانات گازی و مواد سوختی بوده و چهار مخزن خالی است.

علی فاضلی فرد افزود: آتش سوزی صبح دیروز (یکشنبه) از یک مخزن شروع شد و تا مرحله مهار هم پیش رفت اما با توجه به نوع مواد اشتعال‌زا به سایر مخازن سرایت کرد و برای حفظ جان نیروهای حاضر در صحنه مجبور به تخلیه اطراف مینی پالایشگاه شدیم و اقدامات کنترلی را انجام دادیم.

وی بیان کرد: چهار و نیم میلیون لیتر مواد سوختی و هیدروکربن این کارخانه از روز گذشته دچار حریق شده و در حال سوختن است.

آتش تحت کنترل است 
فرماندار بیرجند گفت: در حال حاضر نیروهای امدادی و آتش نشانی در محل حضور دارند و آتش تحت کنترل است اما باید صبر کرد که مواد نفتی به طور کامل بسوزد.

آتش سوزی در یکی از مخازن ۲۵۰ تُنی مینی پالایشگاه هیدروکربن منطقه ویژه اقتصادی بیرجند ساعت هشت و ۴۵ دقیقه یکشنبه ۱۹ آذر ماه اعلام شد و بلافاصله عوامل امدادی وارد عمل شدند که تقریبا اطفای حریق پیشرفت داشت اما از حدود ساعت ۱۰ و ۴۰ دقیقه آتش به مخازن دیگر هم سرایت پیدا کرد.

با توجه به مدیریت شرایط، این حادثه تاکنون خسارت جانی نداشته و فقط یک نفر به صورت سرپایی توسط اورژانس مداوا شده است.

همچنین نشست مدیریت بحران آتش سوزی مینی پالایشگاه هیدروکربن در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند روز گذشته با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی و جمعی از مسئولان در این منطقه برگزار شد.

استاندار خراسان جنوبی هم اعلام کرد که در ساعات پایانی عصر دیروز شاهد فروکش کردن آتش در مینی پالایشگاه منطقه ویژه اقتصادی بیرجند بودیم و آتش کنترل شده است.

رئیس دفتر رئیس جمهور و وزیر کشور هم در تماس‌های تلفنی جداگانه با استاندار خراسان جنوبی آخرین وضعیت حادثه آتش سوزی در این پالایشگاه کوچک مقیاس را جویا شدند.

منطقه ویژه اقتصادی بیرجند در کیلومتر ۹ محور بیرجند - اسدیه است و تا مرکز استان حدود ۱۵ کیلومتر فاصله دارد.
https://mardomefarda.ir/vdcdxf0x.yt0x56a22y.html
منبع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین