تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۴۹
جالب است ۰
آرنولد با عملکردی که از خود تا اینجای فصل به نمایش گذاشته، قطعا سهمی به خصوص در صدرنشینی لیورپول در لیگ برتر انگلیس دارد.
کاملترین فوتبالیست جهان با هزار سال تجربه!
به گزارش مردم فردا،این روزها که در با ثبت ۲ گل و ۲ پاس گل و سرآمد بودن در بسیاری از پارامترهای عدد چه در انگلیس و چه در پنج لیگ معتبر اروپا، خود را به عنوان مرد اول عامل صدرنشینی لیورپول معرفی کرده و در این بین قطعا خودش بهتر از هر کسی خاطر دارد که روزگاری به عنوان یک کودک توپ‌جمع‌کن در حاشیه آنفیلد می‌نشست تا نظاره‌گر بزرگان سرخ پوش بندر مرسی ساید باشد؛ کودکی که درباره‌اش نوشته‌ایم ترنت الکساندر آرنولد است؛
ترنت در 7 اکتبر 1998 در وست دربی و محله مل‌وود که زمین تمرین لیورپول است، به دنیا آمد. تی تی در کنار 2 برادر بزرگترش تایلر و مارسل، بزرگ شد و آن‌ها ساعت‌های متمادی در محله مشغول فوتبال دیده می‌شدند. از بین 3 برادر، ترنت بود که تصمیم گرفت فوتبال را به عنوان حرفه اصلی خود انتخاب کند.
آرنولد آن قدر در تیم‌های پایه خوب بود که حتی استیون جرارد لب به تمجید از او گشود و اعلام کرد آینده بسیار روشنی خواهد داشت. ترنت بین سال‌های 2004 تا 2016 عضوی از تیم‌های پایه لیورپول بود و در آن سال و زمانی که تنها 18 ساله بود، به عضویت تیم بزرگسالان درآمد.
او پس از کرنری که عامل مرگ رویاهای بارسلونا شد اگر چه در کارهای تهاجمی فوق العاده بود اما عملکرد دفاعی‌اش باعث می‌شد تا ریو فردیناند، جیمی کرگر و گری لینکر هر سه او را مقصر ناکامی‌های لیورپول کلوپ بدانند و در طرف دیگر هواداران خواستار تغییر پست آرنولد بودند ولی در این بین کلوپ به شاگردش اطمینان خاطر داشت و لحظه‌ای از اعتمادی که به او داشت کم نکرد.
بازیکنانی که توانایی بازی در چند پست را دارند، همواره یکی از معضلات هر تیم فوتبال بوده و کادرفنی در باشگاه‎های فوتبال تلاش خود را به کار می‌گیرد تا بتواند ضعف خود را با کمترین هزینه و با توجه به استفاده از مهره های قابل دسترس پوشش دهد اما در فوتبال مدرن و نسل جدیدی که آن را ادامه می‌دهند به نظر می‌رسد تا حدودی این مشکل برطرف شده و اکنون هر تیمی مهره‌ای در تیمش دارد که بتواند به طور همزمان در طول 90 دقیقه چند پست را پوشش دهد.

او در جریان بازی‌های این فصل لیورپول صدرنشین انگلیس کاملا متفاوت عمل کرده و او در این مدت با حرکت در عرض و حضور در خط میانی کمک می‌کرد تا هافبک‌های لیورپول با داشتن برتری نفری در مرکز زمین کنترل توپ را در اختیار خود داشته باشند و آرنولد همانطور که از شروع فصل اشتباهات دفاعی‌اش مورد توجه کارشناسان قرار گرفته بود و از طرف دیگر، همواره عملکرد او در فاز تهاجمی مورد ستایش قرار می‌گرفت، بالاخره با نظر کلوپ وظایفی برای او معین شد تا آرنولد در برنامه‌های تهاجمی لیورپول نقشی پررنگ‌تر داشته باشد تا خیالش از پشت سرش راحت باشد.
ترنت به جای حضور در عقب زمین، این توانایی را دارد که با حضور در خط میانی هر زمان که نیاز دید، به عنوان یک وینگر سرعتی و تکنیکی توپ را زیر پای خود به حرکت دربیاورد و طوری در حوالی محوطه جریمه حرکت کند که مدافعان حریف از یک اشتباه کوچک خود هم هراس داشته باشند تا مبادا آرنولد از همان اشتباه، نهایت استفاده را ببرد.
تغییر پست در هر تیمی نیاز به دو اتفاق اساسی دارد، یک مدافعی که در لحظه تغییر پست می‌دهد باید از توانمندی بالایی برخوردار باشد و همچنین مدافعان دیگر و هافبک‌های این تیم باید از آگاهی محیطی بالایی برخوردار باشد تا بتواند با شرایط بازیکن پیش‌تاخته تطبیق پذیری داشته باشند، موضوعی که الکساندر آرنولد به خوبی از پس آن بر آمده و بر خلاف سال‌های قبل که برای موفقیت لیورپول از نام‌هایی چون صلاح، فیرمینو، مانه، آلیسون و فن دایک یاد می‌شد این بار شاگردان کلوپ ها دستاوردی داشته باشند باید نام آرنولد را ویژه‌تر بیان کرد چرا که بدون شک فصل ۲۰۲۳/۲۴، فصل ترنت الکساندر آرنولد است.
https://mardomefarda.ir/vdcgtq9x.ak9x74prra.html
منبع : ورزش3
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما