تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۰۳
جالب است ۰
جو بایدن طی کارزار انتخاباتی‌اش در لس آنجلس مجددا تاکید کرد که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا و نامزد انتخابات ۲۰۲۴ این کشور «تهدیدی برای دموکراسی» ایالات متحده است و ترامپ هم در واکنش، این اظهارات را «حقه و روایت نادرست دموکرات‌ها» خواند.
بایدن: ترامپ دموکراسی را تهدید می‌کند
به گزارش مردم فردا،جو بایدن، رئیس‌جمهور کنونی آمریکا طی سخنرانی در کارزار انتخاباتی‌اش بیان کرد: معتقدم که آینده دموکراسی آمریکا در خطر است. آمریکا به معنای واقعی کلمه در خطر است. اجازه دهید شفاف صحبت کنم؛ دونالد ترامپ تهدیدات زیادی را از حقوق مدنی گرفته تا حق رای برای کشور ایجاد می‌کند.
او مجددا تاکید کرد: اما بزرگترین خطری که ترامپ ایجاد می‌کند، علیه دموکراسی ماست زیرا اگر در چنین موضوعی شکست بخوریم، همه چیز را از دست می‌دهیم.
هفته گذشته جو بایدن در یک رویداد جمع‌آوری کمک‌های مالی برای کارزار انتخاباتی ۲۰۲۴ خود در حومه بوستون گفت: اگر ترامپ برای انتخابات ریاست جمهوری سال آتی میلادی کاندیدا نمی‌شد، من هم نمی‌آمدم. ما نمی‌توانیم اجازه دهیم او پیروز شود.
طبق گزارش تلویزیون سی‌ان‌ان، دونالد ترامپ در واکنش به اظهارات جو بایدن طی سخنرانی در «باشگاه جمهوری‌خواهان جوان نیویورک» گفت: این هشدارهایی که می‌گویند پیروزی من در انتخابات ۲۰۲۴ تهدیدی برای دموکراسی است، تنها «حقه و روایت نادرست دموکرات‌ها» تلقی می‌شوند.
او که خود با اتهامات کیفری و تلاش برای براندازی نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا مواجه است، تاکید کرد: رئیس‌جمهور بایدن تهدید واقعی برای دموکراسی است.
ترامپ افزود: می‌توانید باور کنید؟ این خط جدید آن‌هاست. این‌ها حقه هستند؛ یکی پس از دیگری. من تهدید به شمار نمی‌روم. من دموکراسی را نجات خواهم داد. جو بایدنِ فاسد یک تهدید است.
روزنامه وال استریت ژورنال روز شنبه نتایج نظرسنجی جدیدی را به اشتراک گذاشت که براساس آن ۵۳ درصد از رای‌دهندگان آمریکایی معتقد بودند که سیاست‌های بایدن شخصا به آن‌ها صدمه می‌زند، درحالیکه ۴۹ درصد گفتند که برنامه‌های ترامپ در زمان ریاستش به مردم کمک کرده است.
انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا قرار است در تاریخ ۵ نوامبر ۲۰۲۴ (۱۵ آبان ۱۴۰۳) برگزار شود. ترامپ در نوامبر ۲۰۲۲ اعلام کرد که وارد رقابت‌های ریاست جمهوری می‌شود. او در تعدادی از نظرسنجی‌ها از رقیب خود جو بایدن پیشی گرفته است.
https://mardomefarda.ir/vdcaw6nu.49nui15kk4.html
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین