تاریخ انتشار :جمعه ۱۰ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۲۹
جالب است ۰
بلینکن در جریان سفرش به اراضی اشغالی درباره عملیات رژیم صهیونیستی علیه غزه صحبت کرده و گفت که تلفات گسترده غیرنظامیان در شمال غزه دیگر نباید در جنوب این منطقه تکرار شود.
بلینکن: تلفات غیرنظامیان در شمال غزه نباید دیگر در جنوب تکرار شود
به گزارش مردم فردا،به نقل از شبکه خبری راشاتودی، اظهارات آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در جریان سومین سفرش به اراضی اشغالی از هفتم اکتبر و آغاز عملیات طوفان الاقصی مطرح شده است.

وی در جریان کنفرانسی که روز پنج‌شنبه انجام شد، گفت، مقام‌های آمریکایی بار دیگر از رژیم صهیونیستی خواسته‌اند تا از قوانین بین الملل تبعیت کرده و اقداماتی را در راستای تضمین عدم درگیر شدن غیرنظامیان در تنش‌های نوار غزه انجام دهد.

وی خاطرنشان کرد: ما جزئیات برنامه ‌ریزی جاری اسرائیل را مورد بحث قرار دادیم و من بر ضرورت این درخواست ایالات متحده تاکید کردم که تلفات گسترده غیرنظامیان و جابجایی‌هایی که در شمال غزه شاهد بودیم، در جنوب تکرار نشود.

بلینکن با اشاره به گزارش‌هایی درباره خشونت‌های شهرک نشینان افراطی، بار دیگر گفت که آمریکا از مقام‌های اسرائیلی انتظار دارد که اقداماتی متناسب را برای مقابله این تحولات انجام دهند.

وی گفت: من نگرانی عمیق خود را در مورد اقداماتی که می‌تواند تنش‌ها در کرانه باختری را افزایش دهد، از جمله خشونت شهرک نشینان افراطی و پیشنهادات بخش‌هایی از دولت ائتلافی اسرائیل برای گسترش بیشتر شهرک‌ها مطرح کردم.
https://mardomefarda.ir/vdcfv1d0.w6dycagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین