تاریخ انتشار :سه شنبه ۷ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۰۰
جالب است ۰
مدیاتک پرفروش‌ترین برند تراشه موبایل در دنیا است. با این حال بازار تراشه‌های پرچمدار موبایلی روی خوشی به آن نشان نمی‌دهند و کوالکام آنجا سلطنت می‌کند. با این که دیروز برای شما در ترنجی درباره افت شدید عملکرد دیمنسیتی ۹۳۰۰ مدیاتک در شرایط استرس و کاهش بیش از ۵۰ درصدی توان پردازشی آن صحبت کردیم اما موسسه‌های پایش بازار معتقد به نقش مهم تراشه Dimensity 9300 در افزایش سهم مدیاتک از بازار تراشه‌های پرچمدار هستند.
نقش مهم تراشه Dimensity 9300 در افزایش سهم مدیاتک از بازار تراشه‌های پرچمدار
به گزارش مردم فردا،تراشه Dimensity 9300 مدیاتک سهم این شرکت در بخش تراشه‌های پرچمدار موبایل را بیش از ۵۰ درصد افزایش می‌دهد
مدیاتک توانسته است رقبای خود را با تراشه Dimensity 9300 غافلگیر کند. این تراشه‌ساز تایوانی به سمت طراحی کلاستر CPU متفاوت و پردازنده گرافیکی جدید رفته و امیدوار است که بتواند سهم بهتری از بازار سخت تراشه‌های پرچمدار موبایلی کسب کند.

با افزایش سفارش‌ها برای تراشه‌های مدیاتک، تحلیلگران موسسه مورگان استنلی بیان می‌کنند که جدیدترین تراشه پرچمدار این شرکت در حال حاضر قدرتمندترین نمونه در بازار است و به مدیاتک در رساندن سهم بازار جهانی خود به رکوردهای جدید کمک می‌کند.


گزارش جدیدی از بلومبرگ بیان می‌کند که سهام مدیاتک از تابستان ۱۴۰۲ تا کنون نزدیک به 40 درصد افزایش یافته، زیرا تقاضا برای چیپ‌ست‌های این برند و به‌ویژه در چین همچنان در حال افزایش است.

با توجه به اینکه تراشه Snapdragon 8 Gen 3 گران تر از Snapdragon 8 Gen 2 است که آن هم قبلاً 160 دلار برای هر دستگاه قیمت داشت، سازندگان گوشی های رده بالا به دنبال بهبود حاشیه سود خود با استفاده از تراشه مقرون به‌صرفه‌تر هستند.

از آنجایی که Dimensity 9300 می تواند (حداقل روی بنچمارک‌ها) عملکرد بهتری نسبت به کوالکام Snapdragon 8 Gen 3 و اپل A17 Pro داشته باشد، به نظر می رسد که انتخاب واضحی برای اکثر محصولات پرچمدار اکوسیستم اندروید باشد.

تحلیلگران مورگان استنلی، تراشه Dimensity 9300 را به‌عنوان قدرتمندترین تراشه موبایلی حال حاضر بازار می‌شناسند. انتظار می‌رود با عرضه این تراشه، سهم ۲۰ درصدی مدیاتک از بازار تراشه‌های پرچمدار موبایلی در سال ۲۰۲۳ به بین ۳۰ تا ۳۵ درصد در سال ۲۰۲۴ برسد.

طبق گزارش‌ها در مجموع، مدیاتک در سال ۲۰۲۴ احتمالا می‌تواند ۲۰ میلیون عدد تراشه پرچمدار بفروشد که نسبت به عدد ۱۳ میلیونی در سال ۲۰۲۳ یک رشد قابل توجه بالای ۵۰ درصدی است.

مدیاتک در حال حاضر دارای ارزش بازار بیش از 47 میلیارد دلاری است که آن را به دومین شرکت بزرگ نیمه هادی در تایوان و پس از TSMC تبدیل می کند. در حالی که نقاط قوت Dimensity 9300 غیرقابل انکار است، تغییر به یک کلاستر CPU جدید که فاقد هسته‌های کم مصرف است، با یک اشکال بزرگ همراه خواهد بود.

افزایش مصرف انرژی و گرمای بیش‌ازحد در تست‌های ابتدایی نشان داد که این تراشه تنها پس از چند دقیقه قرارداشتن زیر بار استرس بیش از ۵۰ درصد توان پردازشی خود را از دست می‌دهد. این در حالی است که دستگاه مورد تست دارای سیستم خنک‌کننده قابل توجهی هم هست.

شایعه شده که مدیاتک سال آینده برای تراشه Dimensity 9400 به فرآیند ۳ نانومتری بهبود یافته TSMC به نام N3E روی می آورد، که به آن قابلیت‌های بهره‌وری بهتر انرژی را می‌دهد.
https://mardomefarda.ir/vdcaionu.49n6e15kk4.html
منبع : ترنجی
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما