تاریخ انتشار :سه شنبه ۷ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۵۰
جالب است ۰
وزیر خارجه آمریکا به بروکسل (مقر ناتو) و منطقه خاورمیانه از جمله تل آویو، کرانه باختری و دبی سفر می‌کند.
بلینکن به بروکسل و تل‌آویو سفر می‌کند
به گزارش مردم فردا،یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا که خواست نامش بیان نشود، دوشنبه شب به خبرنگاران، گفت: آنتونی بلینکن در سفر به خاورمیانه با سران و رهبران کشور‌ها درباره «آینده غزه و نیاز به تشکیل یک کشور مستقل فلسطینی» گفتگو خواهد کرد.

این مقام آمریکایی همچنین گفت که هدف از سفر بلینکن تداوم تلاش‌ها برای جلوگیری از گسترش درگیری میان اسرائیل و حماس است.

به گفته وی، بلینکن همچنین در این سفر بر حفظ افزایش کمک‌های بشردوستانه غزه، تضمین آزادی همه گروگان‌ها و بهبود حفاظت از غیرنظامیان در غزه تاکید خواهد کرد. 

پیش از این، تارنمای آمریکایی آکسیوس اعلام کرده بود آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه دولت بایدن برای چهارمین بار و همزمان با اجرای توافق مبادله اسرا میان اسرائیل و حماس و وقفه چند روزه جنگ علیه غزه به تل آویو سفر می‌کند.

 پایگاه خبری آکسیوس به نقل از دو منبع آگاه نوشت: بلینکن در حال برنامه‌ریزی است تا هفته آینده برای گفتگو با مقامات اسرائیلی و فلسطینی درباره جنگ غزه، به اسرائیل سفر کند.

این رسانه آمریکایی افزود: این چهارمین سفر وزیر خارجه آمریکا به اسرائیل از زمان حمله حماس در هفتم اکتبر اکتبر خواهد بود. این سفر ممکن است در میانه اجرای توافق مبادله اسرا بین اسرائیل و حماس و همچنین وقفه چند روزه چنگ در نوار غزه انجام شود.

آتش‌بس موقت چهار روزه میان رژیم اسرائیل و جنبش مقاومت حماس در نوار غزه از ساعت ۷ صبح جمعه برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳ و سوم آذرماه ۱۴۰۲ آغاز شد. این آتش بس موقت قرار بود روز پنج‌شنبه ساعت ۱۰ به وقت محلی در غزه اجرایی شود که به دلیل آنچه مسائل فنی و لجستیک عنوان شده با یک روز تاخیر از امروز جمعه در غزه اجرایی شد.

به دنبال پایان مهلت توافق آتش‌بس موقت چهار روزه میان اسرائیل و حماس، قطر به عنوان یکی ازکشور‌های میانجی اعلام کرد که توافق حماس و تل آویو برای تمدید آتش بس به مدت ۴۸ ساعت حاصل شده است.

جنبش حماس هم اعلام کرد که با قطر و مصر در مورد تمدید آتش‌بس بشردوستانه موقت برای دو روز دیگر بر اساس همان شروط آتش‌بس قبلی به توافق رسید.
https://mardomefarda.ir/vdce7o8w.jh8zxi9bbj.html
منبع : باشگاه خبرنگاران
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین