تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۴۸
جالب است ۰
جو بایدن رئیس جمهور آمریکا از مذاکرات خود با شی جین پینگ رئیس جمهور چین به عنوان یکی از مفیدترین گفت وگوهای فی‌مابین یاد کرد و گفت: یکی از سازنده‌ترین مذاکرات خود را با شی داشتم.
بایدن: یکی از سازنده‌ترین مذاکرات خود را با رئیس جمهور چین داشتم
به گزارش مردم فردا،به نقل از سی‌ان‌ان، بایدن پس از دیدار و گفت وگو با رئیس جمهور چین در یک کنفرانس خبری به تشریح جزئیات دیدارش با همتای چینی خود پرداخت و اظهار کرد: همیشه این طور نبوده است که در مذاکره با شی به یک توافق دست پیدا کنیم اما به یقین همیشه گفت وگوهای رک و بی‌پرده‌ای با هم داشته‌ایم.
رئیس جمهور آمریکا در پاسخ به این پرسش که آیا شخصاً به شی اعتماد دارد؟، گفت: به قول قدیمی‌ها اعتماد کنید اما همیشه اعتماد خود را راستی‌آزمایی کنید، من نیز چنین خواهم کرد.
بایدن در ادامه با توصیف رابطه میان ایالات متحده و چین به عنوان یک رابطه رقابتی، تاکید کرد: مسئولیت من این است تا این رقابت را به طور منطقی مدیریت کنم تا منجر به درگیری نشود.
وی افزود: هدف من این است که نقاط مشترک واشنگتن و پکن را پیدا کنم تا با هم‌افزایی بتوانیم منافع متقابل را پیدا کرده و در جهت تحقق آن منافع تلاش کنیم و مهم‌ترین مساله این است که تحقق این امر به نفع مردم آمریکاست و این دقیقاً همان کاری است که ما انجام خواهیم داد.

بایدن که در دوران معاونت باراک اوباما رئیس جمهور پیشین آمریکا روابط حسنه و عمیقی با رئیس جمهور چین داشت، گفت: مسلما روابط ما به خوبی آن دوران نیست اما به نظرم شی همانند همان دوران همچنان دارای شخصیتی رک و صریح است.
رئیس جمهور آمریکا با بیان اینکه من این مرد (شی) و روش کار او را می‌شناسم، تاکید کرد: ما اختلاف نظرهای زیادی داریم و او در مقایسه با من، دیدگاه متفاوتی نسبت به بسیاری از موضوعات دارد اما شی انسان صادقی است.
بایدن افزود: ما توافق کردیم که در آینده هر زمان که نیاز بود، به سادگی گوشی تلفن را برداشته و با یکدیگر گفت وگو کنیم.
وی همچنین با بیان اینکه در جریان نشست چهار ساعته خود با رئیس جمهور چین بر سر موضوعاتی مانند محدود کردن و نظارت بر تولید فنتانیل، احیای ارتباطات نظامی و همکاری در زمینه هوش مصنوعی به توافق‌هایی دست پیدا کرده‌اند، خاطرنشان کرد: موافقت چین در زمینه نظارت بر تولید مواد شیمیایی پیش‌نیاز تولید فنتانیل، جان‌های زیادی را در آمریکا نجات خواهد داد و به خاطر این موضوع از شی قدردانی می‌کنم.
به گزارش ایرنا، بایدن در ابتدای دیدار دوجانبه با رئیس جمهور چین در سانفرانسیسکو، گفت: من فکر می‌کنم مهم است که من و شما به شکلی صریح، بدون سوء تفاهم‌ها یا ارتباطات نادرست یکدیگر را درک کنیم.
بایدن با بیان اینکه رقابت میان آمریکا و چین نباید به سمت درگیری حرکت کند، افزود: دیدارهای گذشته من با شی صادقانه، صریح و مفید بوده است.
رئیس جمهور آمریکا تاکید کرد: مثل همیشه، هیچ جایگزینی برای گفت وگوهای رودررو وجود ندارد. من همیشه گفت وگوهایمان را ساده و صریح دانسته‌ام.
https://mardomefarda.ir/vdcjhae8.uqevvzsffu.html
منبع : ایرنا
تگ ها
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین