تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۴۴
جالب است ۰
داستان تکراری دوباره تکرار شد، براساس مصوبه کارگروه هماهنگی شرایط اضطرار آلودگی هوای تهران، کلاس‌های آموزشی پیش دبستانی و مقطع ابتدایی آموزش و پرورش در کلیه مناطق شهر تهران فردا (چهارشنبه ۲۴ آبان ماه) غیرحضوری و به صورت «مجازی» دایر است اتفاقی که در این سال ها دم دست‌ترین راهکار برای مقابله با آلودگی هواست.
آلودگی هوا؛ شاخص بی‌کفایتی مسئولان در محدوده قرمز
به گزارش مردم فردا،آلودگی هوا بار دیگر مدارس را به تعطیلی کشاند و دانش آموزان را خانه‌نشین کرد اتفاقی قابل پیش‌بینی که در این چند سال معمول شده است و به نظر می‌رسد مسئولان نسخه‌ای دیگر ندارد. آلودگی هوا ماجرای بی‌سابقه‌ای نیست که مسئولان ما را غافلگیر کند اما باز هم مسئولان را غافلگیر کرد.
 این درحالیست که وزیر آموزش و پرورش چندروز پیش اعلام کرده بود: به هیچ عنوان در هیچ شرایطی رأی به غیرحضوری شدن مدارس نمی‌دهیم و درخواستم از کمیته آلودگی هوا این است که به این سیاست راهبردی دولت را توجه کند.
از سوی دیگر در این چند سال وتجربه تعطیلات کرونا نشان داد زیرساخت‌های کافی برای آموزش‌های مجازی فراهم نشده است و این امر تاثیر منفی بر روی آموزش بویژه بر روی دانش آموزان مدارس ابتدایی می‌گذارد.
البته این تنها جنبه منفی ماجرا نیست بسیاری از اولیای دانش آموزان شاغل بوده و تعطیلی مدارس و خانه‌نشینی محصلان مشکلاتی را برای والدین ایجاد می‌کند.
مسئولین باید ب توجه داشته باشند که آلودگی هوای تهران در این سال ها مهمان پاییز و زمستان می‌باشد و تعطیلی گاه و بیگاه مدارس نمی تواند راهکاری موثر برای آن باشد.
https://mardomefarda.ir/vdcd990x.yt0fn6a22y.html
منبع : آخرین خبر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما