تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۵۷
جالب است ۰
یک رسانه آمریکایی روز یکشنبه گزارش کرد ارتش روسیه با کمک نیروی هوایی حملات خود را به شرق اوکراین افزایش داده است.
آسوشیتدپرس: روسیه حملات خود را به شرق اوکراین افزایش داده است
به گزارش مردم فردا،به نقل از خبرگزاری «آسوشیتدپرس» فرمانده نیروی زمینی اوکراین گفت: «نیروهای روسیه تلاش‌ها را برای بازپس‌گیری قلمروی نزدیک "باخموت"، آغاز کرده‌اند. روس‌ها نسبت به باخموت فعال‌تر شده‌اند و در تلاش هستند تا مواضع از دست رفته قبلی را پس بگیرند.»

«ولادیمیر فیتیو» سخنگوی نیروی زمینی اوکراین نیز اظهار داشت که نیروهای روس از دفاع به دفاع فعال در نزدیک باخموت تبدیل شده اند و به نیروهای اوکراینی در جنوب شهر فشار وارد می‌کنند. به گفته وی، نیروهای روس در جستجوی نقاط ضعف دفاع اوکراین و تشدید حملات توپخانه‌ای به مواضع این کشور هستند.

ستاد کل ارتش اوکراین گفت که نیروهای روس همچنین به فشارهای خود برای محاصره آودیوکا، ادامه می‌دهند. این دروازه ورود به بخش‌هایی از منطقه شرقی «دونتسک» تحت کنترل  اوکراین است. ستاد کل ارتش اوکراین اذعان کرد که نیروی هوایی نقش مهمی در حمله اخیر روسیه ایفا می کند.

ژنرال «آلکساندر تارناوسکی» از مقام‌های ارشد اوکراین روز یکشنبه گفت که نیروی هوایی روسیه از بمب‌های هدایت شونده استفاده می‌کنند.

«رومن داشکویچ» نظامی ارشد اوکراین  گفت:«روس‌ها همچنان سعی خواهند کرد در این مسیر به ما حمله کنند. آن‌ها می‌خواهند نشان دهند که می‌توانند همچنان به پیروزی دست یابند.ما انتظار افزایش تحرک آنها را خواهیم داشت.»

وی مدعی تشکیل لایه‌های دفاعی اوکراین در این منطقه شد. این مقام نظامی اوکراین افزود:«من فکر می‌کنم که قبل از ژانویه افزایش قابل توجهی تحرکات نیروهای روسیه مشاهده کنیم.»

«ایوان استوپاک» از تحلیلگران نظامی نیز بر این باور است که فرماندهی نظامی روسیه به فرستادن افراد برای حمله به آودیوکا تا زمان تصرف کامل شهر ادامه خواهد داد.

 نیروهای روس در شمال شهر آودیوکا در شرق اوکراین پیشروی کرده‌اند. فیلم‌های دریافتی نشان می‌دهند که نیروهای روس در جنوب غربی «کراسنوهورویکا» به سمت راه‌آهن شمال آودیوکا پیشروی کرده‌اند. مقامات اوکراینی نیز تایید کرده‌اند که در روزهای اخیر بیش از ۱۷ حمله روسیه نزدیک آودیوکا رخ داده و گلوله باران شدید  این شهر ادامه دارد.
https://mardomefarda.ir/vdcgz39x.ak9q74prra.html
منبع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین