تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۲۴
جالب است ۰
دبیرکل ناتو با تاکید بر اینکه «اوکراین در این شرایط سخت نیازمند کمک‌های پایدار است» خواستار افزایش حمایت‌های نظامی از کی‌یف شد.
درخواست دبیرکل ناتو از غرب برای افزایش کمک‌های نظامی به اوکراین
به گزارش مردم فردا،ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو امروز (سه‌شنبه) پیش از آغاز نشست وزیران دفاع کشورهای عضو شورای روابط خارجی اتحادیه اروپا در بروکسل خواستار افزایش کمک‌های نظامی به کی‌یف شد و گفت: اوکراین به حمایت پایدار نیاز دارد، چراکه وضعیت در میدان نبرد همچنان دشوار است و جنگ ادامه دارد.
وی اظهار داشت: انتظار می‌رود که در این نشست به وضعیت اوکراین نیز بپردازیم، جنگ شدیداً ادامه دارد، وضعیت در میدان جنگ دشوار است و این، موجب می‌شود تا حفظ و افزایش کمک‌های نظامی ما به اوکراین اهمیت بیشتری پیدا کند.
دبیرکل ناتو همچنین گفت که اوکراین خود در مورد شرایط قابل قبول برای برگزاری مذاکرات احتمالی صلح با روسیه تصمیم خواهد گرفت.
بنابر گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، متحدان غربی کمک مالی به کی‌یف و ارسال سلاح و مهمات به اوکراین را مدت کوتاهی پس از آغاز عملیات نظامی روسیه در این کشور در فوریه ۲۰۲۲ آغاز کردند و مقدار پول اختصاص داده شده برای حمایت‌های مالی، بشردوستانه و نظامی از اوکراین بیش از ۱۵۰ میلیارد دلار بوده است.
هیأت‌های روسیه و اوکراین تاکنون در چندین دور مذاکرات صلح شرکت کرده‌اند، اما این رایزنی‌ها در نهایت به بن بست رسید. ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در اکتبر ۲۰۲۲ فرمانی را امضا کرد که بر اساس آن تا زمانی که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه است، کی‌یف نمی‌تواند مذاکرات صلح انجام دهد.
استولتنبرگ همچنین گفت که ناتو پس از انفجار در خط لوله نورد استریم در سال گذشته و حادثه اخیر در خط لوله گاز بالتیک کانکتور، حضور خود را در دریای بالتیک و شمال برای حفاظت از زیرساخت‌ها تقویت کرده است.
استولتنبرگ به خبرنگاران گفت: پس از حادثه نورد استریم و همچنین کانکتور بالتیک، ما گشت‌زنی‌های دریایی و پهپادی را به منظور افزایش حضور خود در دریای بالتیک و دریای شمال به طور قابل توجهی افزایش دادیم. ائتلاف همچنین در حال ایجاد یک مرکز فرماندهی دریایی در بریتانیا برای هماهنگی بهتر اعضای ناتو با شرکا، اتحادیه اروپا و بخش خصوصی با هدف افزایش حفاظت از زیرساخت‌های حیاتی و زیر آب است.
https://mardomefarda.ir/vdcb5zb5.rhb8gpiuur.html
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین