تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۴۶
جالب است ۰
نخست وزیر پرتغال پس از آنکه نامش به عنوان مظنون در پرونده اختلاس مطرح شد، استعفا کرد.
پرونده اختلاس استخراج لیتیوم؛ نخست وزیر پرتغال استعفا داد
به گزارش مردم فردا، به نقل از رویترز، آنتونیو کاستا، نخست وزیر پرتغال پس از آنکه نامش به عنوان مظنون در پرونده اختلاس در پروژه‌های استخراج لیتیوم در این کشور مطرح شد، از سمت خود استعفا کرد.

کاستا چند ساعت پس از دیدار با مارسلو رِبلو دو سوسا، رییس جمهور پرتغال، در نطقی تلویزیونی از سمتش استعفا کرد. او هر گونه تخلف را رد و تاکید کرده است که تا زمان انتصاب نخست وزیر جدید، به عنوان سرپرست به کارش ادامه خواهد داد.

پلیس ملی پرتغال اوایل امروز اعلام کرد که در پرونده تحقیقات درباره فساد و سوءاستفاده از قدرت برخی از مقامات این کشور، با حکم قانونی، چندین عملیات تفتیش صورت داده است. آنها ویتور اسکاریا، رییس دفتر ریاست جمهوری و چهار نفر دیگر از جمله ژائو گالامبا، وزیر زیرساخت و نونو لاکاستا، رییس آژانس منابع طبیعی پرتغال را بازداشت کرده‌اند.

جرایم ادعایی به پروژه‌های استخراج لیتیوم در «باراسو» و «مونتالگری» واقع در شمال پرتغال و دو پروژه زیرساختی در شهر بندری «سینش» (یک نیروگاه هیدروژنی و یک مرکز داده) مربوط می‌شود. گفته می‌شود مظنونین این پرونده به طور غیرقانونی صدور مجوزهای مورد نیاز را تسهیل و برای اعمال فشار جهت تحقق تصمیمات‌شان از نام نخست وزیر استفاده کرده‌اند.

این فلز برای تولید باتری‌های لیتیومی جهت حذف تدریجی سوخت‌های فسیلی ضروری است. پرتغال به‌دنبال کسب سهم بیشتری در زنجیره تولید این نوع باتری‌هاست.
https://mardomefarda.ir/vdcc0eqi.2bqsx8laa2.html
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین