تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۵۵
جالب است ۰
دولت پرتغال حمایت خود را از پیوستن احتمالی اوکراین به ناتو ابراز کرده است.
پرتغال از پیوستن اوکراین به ناتو حمایت می‌کند
به گزارش مردم فردا،در بیانیه مشترک لیسبون و کی یف، پرتغال بر تعهد خود برای حمایت از اوکراین در مسیر عضویت آینده در ناتو، مشروط به شرایط مساعد، تاکید کرد. 

در این بیانیه آمده است که پرتغال به حمایت‌های سیاسی، مالی، بشردوستانه و نظامی اوکراین به صورت انفرادی و از طریق همکاری بین المللی در اتحادیه اروپا، ناتو، سازمان ملل و سایر چارچوب‌های مربوطه ادامه خواهد داد.

 آمریکا، انگلیس و اتحادیه اروپا در حال حاضر در حال تهیه یک سری پیشنهادات امنیتی دو جانبه هستند که امیدوارند در غیاب الحاق به ناتو به دفاع از کی‌یف کمک کنند.

در عین حال، تعدادی از رهبران اروپای شرقی از جمله کاجا کالاس، نخست وزیر استونی معتقدند که باید در نشست ویلنیوس نقشه راه الحاق اوکراین به ناتو ارائه شود.

پیشتر ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو از شرکت ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در اولین نشست شورای اوکراین-ناتو که در حاشیه نشست آتی ویلنیوس برگزار می‌شود، خبر داده بود.

در حال حاضر، آلمان مخالفت خود را با الحاق اوکراین در ناتو اعلام کرده است. این در حالی است که رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در دیدار با ولودیمیر زلنسکی، همتای اوکراینی خود، حمایتش را از عضویت اوکراین در ناتو اعلام کرد. ترکیه یکی از اعضای ناتو است.
https://mardomefarda.ir/vdcirwaz.t1a3r2bcct.html
منبع : باشگاه خبرنگاران
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین