تاریخ انتشار :پنجشنبه ۴ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۳۰
جالب است ۰
کسب‌و‌کار Reality Labs که پروژه‌ی متاورس شرکت متا را رهبری می‌کند، در فصل اخیر ۳٫۷ میلیارد دلار ضرر ثبت کرد.
متاورس در یک فصل ۳٫۷ میلیارد دلار به مارک زاکربرگ ضرر زد
به گزارش مردم فردا،متا همچنان روی آینده‌ای که با متاورس گره خورده است تأکید دارد؛ با این‌حال پروژه‌ی متاورس شرکت تحت مدیریت مارک زاکربرگ همچنان به ضرردهی ادامه می‌دهد.

متا بامداد امروز به وقت ایران، جدیدترین گزارش مالی‌اش را منتشر کرد. درآمد کلی متا به‌شکل چشمگیری رشد کرده است، اما کسب‌و‌کار Reality Labs که وظیفه‌ی توسعه‌ی فناوری‌های مربوط‌به متاورس را برعهده دارد، ضرر عملیاتی ۳٫۷۴ میلیارد دلاری ثبت کرد.

بر اساس گزارش مالی متا، درآمد کسب‌و‌کار واقعیت مجازی و واقعیت افزوده‌‌ی این شرکت در سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۲۲ به ۲۸۵ میلیون دلار رسیده بود، اما در سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۲۳ به‌میزان ۲۶ درصد افت کرد تا به ۲۱۰ میلیون دلار برسد. تحلیلگران انتظار داشتند Reality Labs تا ۲۹۹٫۳ میلیون دلار درآمد و ۳٫۹ میلیارد دلار ضرر ثبت کند.

مارک زاکربرگ، بنیان‌گذار و مدیرعامل متا، دو سال پیش نام شرکتش را از فیسبوک به متا تغییر داد تا پیامی مهم را به همه مخابره کند: از نگاه او، آینده‌ی ما به متاورس گره خورده است.

متا در هر فصل میلیاردها دلار بودجه به پروژه‌ی واقعیت مجازی و واقعیت افزوده اختصاص می‌دهد تا رؤیای بزرگ مارک زاکربرگ را به حقیقت تبدیل کند. با وجود این، بازار متاورس همچنان نوپا است و تب‌و‌تاب خاصی ندارد.

با ورود اپل به بازار محصولات واقعیت ترکیبی، متا نیز می‌تواند به آینده‌ی متاورس خوش‌بین‌تر باشد. متا هدست‌های سری کوئست را عرضه می‌کند و اپل در پی عرضه‌ی ویژن پرو است. هر دو سری از محصولات، تمرکز ویژه‌ای بر واقعیت مجازی دارند. هدست واقعیت مجازی کوئست بسیار ارزان‌تر از ویژن پرو است.

متا در گزارش مالی جدیدش گفت که موفق شده است در فصل سوم امسال ۳۴٫۱۵ میلیارد دلار درآمد کسب کند. تعداد کاربران فعال روزانه‌ی پلتفرم‌های متا ۲٫۰۹ میلیارد نفر و تعداد کاربران فعال ماهانه ۳٫۰۵ میلیارد نفر اعلام شده است. این شرکت به‌طور میانگین ۱۱٫۲۳ دلار از هر کاربرش درآمد به جیب می‌زند.
https://mardomefarda.ir/vdcjote8.uqevmzsffu.html
منبع : زومیت
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما