تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۵۱
جالب است ۰
پس از معرفی اشتراک X Premium، این بار توییتر در دو کشور پولی شده است و بدون پرداخت حق اشتراک سالیانه دیگر نمی‌توان در شبکه اجتماعی X عضو شد. اطلاعات بیشتر درباره پولی شدن توییتر سابق و ایکس جدید را در ادامه خبر بخوانید.
کابوس کاربران ایرانی به حقیقت پیوست؛ آغاز پولی شدن توییتر
به گزارش مردم فردا،توییتر اعلام کرد کاربران جدید در نیوزیلند و فیلیپین برای عضویت در X باید حق اشتراک سالانه 1 دلار بپردازند. عجیب اینکه توییتر می‌گوید این کار با هدف مقابله با ربات‌ها و اسپم است.

توییتر در برخی کشورها پولی شد
بر اثر این تغییر جدید، حالا کاربران جدید در نیوزیلند و فیلیپین برای عضویت در X از طریق مرورگر باید حق اشتراک 1 دلار در سال بپردازند و از طریق شماره موبایل هم احراز هویت شوند. در ظاهر این مبلغ ناچیز است ام با توجه به میلیون‌ها کاربری که از توییتر استفاده می‌کنند، به نظر می‌رسد در راستای سودآوری بیشتر برای این کمپانی باشد.



گزارش‌های منتشر شده ایده پولی شدن شبکه اجتماعی ایکس را به ایلان ماسک نسبت می‌دهند. این کار باعث می‌شود افزون بر مقابله با ربات‌ها، از کاربران هم حق اشتراک گرفت. پولی شدن توییتر تنها یکی از اتفاقات عجیب پس از خرید این شبکه اجتماعی توسط ایلان ماسک است.

پیش‌تر شاهد پولی شدن قابلیت‌هایی چون امکان ویرایش پست و انتشار پست‌های طولانی بودم. بعدتر تعداد پست‌های قابل مشاهده هم محدود شد. در حال حاضر اشتراک X Premium هشت دلار در ماه هزینه دارد که سالانه 84 دلار می‌شود. با این حال پیش بینی می‌شود در آینده با اضافه شدن قابلیت‌های اضافی دیگری چون عدم نمایش تبلیغات، هزینه آن بیشتر هم شود.

شاید 1 دلار در سال هزینه ناچیزی به نظر می‌رسد اما با در نظر گرفتن این واقعیت که امکان پرداخت دلاری برای اغلب شهروندان ایران ممکن نیست، احتمالاً در آینده حضور ایرانیان در توییتر محدود شود.
https://mardomefarda.ir/vdcbs5b5.rhb85piuur.html
منبع : شهر سخت افزار
تگ ها
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما