تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۰۰
جالب است ۰
به دنبال مواجهه توئیتر با هجوم تصاویر ساخته شده توسط هوش مصنوعی، این پلتفرم برای شناسایی تصاویر جعلی دست به کار شد.
اقدام جدید توئیتر برای تشخیص تصاویر جعلی
به گزارش مردم فردا،به دنبال گسترش نگران کننده رسانه‌های تولید شده و دستکاری شده توسط هوش مصنوعی، توئیتر اخیرا اعلام کرد قصد دارد سیستم یادداشت‌های اجتماعی خود را برای پرچم گذاری تصاویر تغییر یافته و جعلی گسترش دهد.
اولین بار در اواخر سال گذشته و اندکی پس از خرید ۴۴ میلیارد دلاری توئیتر توسط ایلان ماسک، Community Notes یا همان یادداشت‌های اجتماعی بر اساس برنامه قبلی Birdwatch این شرکت با هدف بررسی حقایق جمع‌سپاری و پرداخت نشده توئیت‌ها برای مهار اطلاعات نادرست و فریب‌کاری‌ها راه‌اندازی شد.
این بسط در حال حاضر در مرحله آزمایش تجربی است و فقط مربوط به پست‌هایی است که یک تصویر واحد دارند.
توئیتر اعلام کرد که قصد دارد در آینده نزدیک این ویژگی را برای مدیریت توئیت‌هایی که حاوی آپلود‌های رسانه‌ای اضافی مانند گیف، ویدیو و چندین تصویر هستند، گسترش دهد؛ با این حال از هم‌اکنون، فقط کسانی که به‌عنوان مشارکت‌کننده در سیستم یادداشت‌های اجتماعی این پلتفرم ثبت‌نام کرده‌اند با امتیاز کاربر دارای امتیاز Writing Impact ۱۰ می‌توانند گزینه پرچم‌گذاری یک پست را برای رسانه همراه آن به‌جای متن آن ببینند.
طبق صفحه یادداشت‌های اجتماعی توئیتر، برچسب زدن یادداشت‌ها به‌عنوان «درباره تصویر» آن‌ها را در همه توئیت‌هایی که سیستم ما آن‌ها را حاوی یک تصویر شناسایی می‌کند، قابل مشاهده می‌کند.
این ویژگی جدید تنها چند روز پس از انتشار یک تصویر جعلی که انفجاری در پنتاگون را به تصویر می‌کشد، در توئیتر منتشر شد، ابتدا از طریق حساب کاربری که ادعا می‌کرد با بلومبرگ نیوز ارتباط دارد. اکانتی که اکنون به حالت تعلیق درآمده است، این حساب دارای نشان «چک آبی» است که برای سال‌ها اصالت تایید شده یک حساب را منعکس می‌کند. 
توئیتر پس از تعدیل اکثر کارکنان خود به دلیل مسائل مربوط به اعتماد و ایمنی، به طور گسترده‌ای به نظارت جمعی از طریق سیستم یادداشت‌های اجتماعی متکی است. 
https://mardomefarda.ir/vdcc44qs.2bq448laa2.html
منبع : باشگاه خبرنگاران
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما