تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۰۸
جالب است ۰
وزیر خارجه آمریکا امروز (یکشنبه) با ولیعهد عربستان در ریاض دیدار کرد.
بن‌سلمان به بلینکن: با هدف قرار دادن غیرنظامیان در غزه مخالفیم
به گزارش مردم فردا، به نقل از خبرگزاری رویترز، یک مسئول آمریکایی اعلام کرد: آنتونی بلینکن، وزیر خارجه این کشور امروز با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان در ریاض دیدار کرد.
ولیعهد عربستان در دیدار با بلینکن گفت: باید برای توقف عملیات نظامی در غزه که قربانیان آن بی‌گناهان هستند تلاش کرد. عربستان برای افزایش ارتباط و همکاری برای تحقق آتش‌بس در غزه تلاش می‌کند.
وی بر لزوم احترام به قوانین بین‌المللی از جمله لغو محاصره غزه و فراهم کردن شرایط برای بازگشت ثبات و احقاق حقوق ملت فلسطین و تحقق صلح عادلانه و دائم تأکید کرد و گفت: عربستان با هدف قرار دادن غیرنظامیان یا توقف فعالیت مراکز حیاتی و زیرساخت‌ها مخالف است.
بلینکن نیز دیدارش با محمد بن سلمان را «بسیار مفید» خواند.
بلینکن روز شنبه نیز با فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان در ریاض دیدار کرد.
فیصل بن فرحان در دیدار با وزیر خارجه آمریکا در ریاض بر لزوم تحقق آتش‌بس در غزه و تلاش برای تضمین ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه تأکید کرد.
بامداد روز شنبه هفتم اکتبر ۲۰۲۳، گردان‌های القسام از آغاز عملیات طوفان الاقصی با شلیک بیش از ۵۰۰۰ موشک از نوار غزه خبر داد. مبارزان فلسطینی همچنین در یک عملیات ویژه به تعدادی شهرک‌های اطراف غزه حمله کردند و با نیروهای اشغالگر درگیر جنگ خیابانی شدند و صدها تن از آنها را کشته و زخمی کردند، همچنین تعدادی از سربازان و شهرک نشینان را اسیر کردند و خودروهای اشغالگران را تحت کنترل خود درآوردند.
در حالی که جنگ غزه وارد نهمین روز خود می‌شود، حملات ددمنشانه رژیم صهیونیستی در نوار غزه با توجه به پیش‌بینی حمله زمینی گسترده به غزه که ظرف امروز و فردا توسط اشغالگران انجام خواهد شد، ادامه دارد.
وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد: در آخرین آمار اعلام شده از آغاز نبرد طوفان‌ الاقصی تاکنون تعداد شهدا در غزه به ۲۳۲۹ نفر و تعداد زخمی‌ها به ۹۰۲۴ تن رسیده که اکثرشان کودکان و زنان بی‌دفاع هستند.
https://mardomefarda.ir/vdcdof0x.yt0f96a22y.html
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین