تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۴۷
جالب است ۰
عملیات غافلگیرانه و گسترده مقاومت فلسطین در سرزمین های اشغالی تاکنون منجر به کشته شدن ۷۵۰ صهیونیست و زخمی شدن بیش از دو هزار نفر از آنها شده است، این درحالی است که رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که کابینه امنیتی این رژیم با فعال کردن بند جنگ علیه نوار غزه موافقت کرده است.
دومین روز از حملات دو جانبه مقاومت و اسرائیل؛ تعداد کشته های رژیم صهیونیستی به ۷۵۰ تن رسید
به گزارش مردم فردا،عملیات طوفان الاقصی علاوه بر این که بازنمایی گوشه ای از اراده جوانان فلسطین برای دفاع از آب و خاک کشور خود و مقابله با دشمن اشغالگر است، نشانگر قدرت و پیشرفت نظامی نیروی مقاومت بوده بطوری که برخی سران نظامی و سیاسی رژیم صهیونیستی اذعان داشتند که برای این حمله غافلگیرکننده به‌اندازه کافی آماده نبودند و این حمله بی تردید شکست سرویس اطلاعاتی ما (رژیم صهیونیست) به شمار می آید.
16:01- مقاومت فلسطین توانست یک فروند پهپاد ارتش رژیم صهیونیستی را در شرق بیت حانون در شمال نوار غزه سرنگون کند.
15:27- اسرائیل رسما آغاز جنگ علیه نوار غزه را اعلام کرد
14:37- رادیو اسرائیل : کشته های اسرائیل به 600نفر افزایش یافت.
13:40- رئیس ستاد کل نیروی‌های مسلح ایران: طوفان الاقصی کابوس فروپاشی رژیم صهیونیستی را برای سران آن به یقین تبدیل کرد.
13:10- نتانیاهو: غیرنظامیان صهیونیست فوراً منطقه پرجمعیت غلاف غزه را که حدود دو میلیون نفر در آن زندگی می‌کنند، ترک کنند. غزه را ویران می‌کنم.
12:38- روزنامه یدیعوت آحارونوت : از ساکنان شمال اسرائیل خواسته شد به دلیل ترس از تشدید تنش در مرز با لبنان خانه‌های خود را به مدت ۱ تا ۲ روز ترک کنند.
12:27- حزب الله موشک های بیشتری به سمت مواضع ارتش اسرائیل شلیک کرد.
11:59- حماس از حمله با 100 موشک به شهر سدروت خبر داد.
11:29- ارتش اسرائیل فیلمی از حمله به ‌چادر حزب الله لبنان منتشر کرد.

11:09- ارتش اسرائیل: نیروهای ذخیره در سراسر اسرائیل فراخوانده شدند.
10:58- ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که تا ساعت 6 صبح روز یک شنبه به وقت محلی، دست کم 350 نفر در نتیجه عملیات طوفان الاقصی کشته شده‌اند.
10:42- خبرنگار روسیا الیوم گزارش داد که دولت اشغالگر همه گذرگاه های کرانه باختری را بست و ورود و خروج فلسطینی ها را کرانه باختری ممنوع کرد. این خبرنگار افزود که به طرف فلسطینی اطلاع داده شد که هیچ فلسطینی ای حق وورد یا خروج از کرانه باختری از گذرگاه الکرامه با ارادن را ندارد و همه گذرگاه ها با خط سبز نیز بسته شدند.
10:25- شبکه 12 اسرائیل: ارتش تخلیه ساکنان شهرک های غزه را که در 4 کیلومتری مرز زندگی می کنند آغاز کرد.
10:03- ارتش اسرائیل با انتشار این فیلم اعلام کرد که خانه رئیس اطلاعات حماس را منهدم کرده است.

09:53- حزب الله لبنان: 3 سایت اشغالگران اسرائیل در مزارع شبعا لبنان را هدف قرار دادیم.
09:25- ارتش رژیم صهیونیستی از کشته شدن فرمانده تیپ پیاده نظام «ناحال» در جریان درگیری‌ها با نیروهای مقاومت فلسطین خبر داد.
08:41- رسانه‌های رژیم صهیونیستی بامداد یکشنبه محتوای نشست کوچک امنیتی در خصوص تحولات اخیر در فلسطین اشغالی را فاش کردند.
به نقل از منابع فلسطینی، براساس گزارش رسانه‌های صهیونیستی، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی تاکید کرد که کابینه امنیتی با نابودی توانمندی‌های نظامی حماس و جهاد اسلامی موافقت کرده است.
از سوی دیگر برخی منابع صهیونیستی به نقل از نتانیاهو گزارش دادند این رژیم راه انتقال برق، سوخت و کالا به غزه را می‌بندد.

08:14- الجزیره خبر داد: خمپاره‌های شلیک شده از لبنان⁩ به یک سایت نظامی اسرائیل در مزارع شبعا اصابت کرد.
07:50- تلفات صهیونیست‌ها در سرزمین‌های اشغالی در پی عملیات امروز نیروهای مقاومت به 300 کشته و بیش از 1450 مجروح رسیده که حال 285 نفر از مجروحان وخیم گزارش شده است.

۰۷:۴۳- روزنامه جروزالم پست صبح یکشنبه اعلام کرد که برآوردها نشان می دهد که حدود ۷۵۰ اسرائیلی مفقود هستند.

۰۷:۰۳- چین خواستار توقف درگیری میان فلسطین و صهیونیست‌ها شد و بر خویشتنداری طرف‌ها و تشکیل کشور مستقل فلسطینی تاکید کرد.

۰۷:۰۲- رسانه‌های رژیم صهیونیستی بامداد یکشنبه محتوای نشست کوچک امنیتی در خصوص تحولات اخیر در فلسطین اشغالی را فاش کردند.

۰۷:۰۱- حامیان جبهه مقاومت فلسطین در پاکستان همگام با رهبران سیاسی و مذهبی این کشور به نشانه همبستگی با رزمندگان فلسطین به خیابان‌ها آمده و با حمل پرچم بزرگ فلسطین پیروزی عملیات ضدصهیونیستی «طوفان الاقصی» را جشن گرفتند.‌

۰۶:۵۹- منابع خبری فلسطینی بامداد یکشنبه از حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به منزل دو تن از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در غزه خبر دادند.

۰۶:۵۸ - «مئیر ارلان» افسر سابق ارتش صهیونیستی و پژوهشگر ارشد «موسسه مطالعات امنیت ملی» در دانشگاه تل‌آویو گفت : عملیات تازه مقاومت فلسطین «ضربه مهلکی» برای نهادهای اطلاعاتی و نظامی صهیونست‌هاست.

۰۶:۳۲- منابع رسانه‌ای رژیم صهیونیستی بامداد یکشنبه اعلام کردند که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر را مسؤول شکست خفت‌بار از حماس می‌دانند.

۰۶:۲۲- رسانه‌های صهیونیستی بامداد یکشنبه از زخمی شدن ۶ تن در نتیجه شلیک موشک از غزه به شهر عسقلان در جنوب سرزمین‌های اشغالی خبر دادند.

۰۶:۱۹- منابع بهداشتی فلسطینی بامداد یکشنبه گزارش دادند که در حمله رژیم صهیونیستی به واحد مسکونی در نوار غزه، ۱۴ تن از اعضای دو خانواده به شهادت رسیدند.

۰۶:۰۳- رئیس پیشین سازمان اطلاعات و عملیات ویژه رژیم صهیونیستی (موساد) اذعان کرد که تا کنون سه هزار موشک از غزه به اسرائیل شلیک شده و این چیزی فراتر از انتظار و هر پیش بینی است.

۰۵:۵۷- «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین شنبه شب در تماس تلفنی با «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه ضمن رایزنی درخصوص آخرین تحولات فلسطین، خواستار اقدام فوری فرانسه برای پایان دادن به درگیری در فلسطین شد

۰۵:۵۵- ارتش رژیم صهیونیستی تمامی مناطق نوار غزه  و اطراف آن را منطقه نظامی ممنوعه اعلام کرد .

۰۵:۰۹- آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا همزمان عملیات غافلگیرانه طوفان الاقصی از سوی نیروهای مقاومت، با وزرای خارجه عربستان، اردن، مصر و ترکیه برای توقف حملات مقاومت فلسطین از جمله حماس به رژیم اسرائیل که وحشت زده شده است، گفتگو کرد.

۰۵:۰۰- جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ضمن حمایت از رژیم صهونیستی در مقابل عملیات مقاومت فلسطین در تماس‌های تلفنی جداگانه با نخست وزیر تشکیلات خودگردان، وزرای خارجه اسرائیل، اروپا و آمریکا گفت‌وگو کرد.

۰۴:۵۰ - رسانه های صهیونیستی روز یکشنبه گزارش دادند که در عملیات طوفان الاقصی حدود ۱۰۰ صهیونیست به اسارت گرفته شده است.

۰۴:۴۴- دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا گفت که حملات مقاومت علیه رژیم صهیونیستی به این دلیل است که آمریکا «ضعیف و بی‌تاثیر» دیده می‌شود.

۰۴:۲۰ - آنتونی بلینکن وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا در پی عملیات طوفان الاقصی از سوی نیروهای مقاومت فلسطین در گفتگو با معالی الشیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی نخست وزیر و وزیر خارجه قطر خواستار تلاش برای توقف فوری حملات حماس علیه رژیم اسرائیل شد.

۰۴:۰۰- شبکه سی ان ان آمریکا به نقل از یک مقام این کشور شنبه شب گزارش داد که حمله [طوفان الاقصی] حماس واشنگتن را غافلگیر کرد.

۰۳:۵۸- سفیر رژیم اسرائیل در سازمان ملل در پی غافلگیری و وحشت این رژیم از عملیات طوفان الاقصی از سوی نیروهای مقاومت فلسطین، حملات حماس را ۱۱ سپتامبر تل آویو دانست.

۰۳:۰۶- دیمیتری مدودف معاون شورای امنیت روسیه با بیان اینکه عملیات مقاومت فلسطین علیه رژیم صهیونیستی «قابل انتظار» بود، گفت که آمریکا بازیگر اصلی مناقشه میان اسرائیل و فلسطین است.

۰۲:۰۴ -  یک رسانه صهیونیستی بامداد یکشنبه گفت که کارکنان سفارت اسرائیل کشور اردن را ترک کردند.

۰۱:۴۲- ارتش رژیم صهیونیستی بامداد یکشنبه بار دیگر مناطق مسکونی در غرب و جنوب نوار غزه را بمباران کرد.

۰۱:۲۲- وزارت بهداشت فلسطین مستقر در غزه اعلام کرد که تاکنون یکهزار و ۷۰۰ فلسطینی در جریان حملات رژیم صهیونیستی به این باریکه مجروح شدند.

۰۱:۱۹ - «ابوعبیده» سخنگوی گردان‌های شهید عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) بامداد یکشنبه تشریح کرد: تعداد اسرای اسرائیلی بسیار فراتر از آن چیزی است که بنیامین نتانیاهو تصور می کند.
  
۰۱:۱۷- منابع رژیم صهیونیستی گزارش دادند که در نتیجه حمله موشکی مقاومت به تل آویو هشت تن زخمی شدند.

۰۱:۱۳- براساس گزارش منابع صهیونیستی، شمار زخمی های این رژیم در عملیات طوفان الاقصی مقاومت به بیش از یکهزار و ۵۹۰ تن رسیده است.
https://mardomefarda.ir/vdciruar.t1az52bcct.html
منبع : آخرین خبر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین