تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۴۵
جالب است ۰
چین خواستار توقف درگیری میان فلسطین و صهیونیست‌ها شد و بر خویشتنداری طرف‌ها و تشکیل کشور مستقل فلسطینی تاکید کرد.
چین خواستار توقف درگیری میان فلسطین و صهیونیست‌ها شد
به گزارش مردم فردا،به نقل از تارنمای وزارت خارجه چین، یک سخنگوی این وزارتخانه یکشنبه گفت: چین عمیقا نگران تشدید تنش‌ها و خشونت‌ها میان فلسطین و اسرائیل است. ما از همه طرف‌ها می‌خواهیم که آرام بمانند، خویشتنداری کرده و برای حفاظت از غیرنظامیان فورا به خصومت‌ها پایان داده و از وخامت بیشتر اوضاع خودداری کنند.

وی افزود: وقوع دوباره مناقشه بار دیگر نشان داد که وقفه ادامه‌دار در روند صلح نباید ادامه پیدا کند. راه اصلی خروج از مناقشه اجرای طرح دو دولتی و ایجاد کشور مستقل فلسطینی است.

این سخنگوی وزارت خارجه چین تاکید کرد: جامعه جهانی باید با فوریت بیشتری عمل کرده، ورود بیشتری به مساله فلسطین داشته باشد، ازسرگیری سریع گفت‌وگوهای صلح میان فلسطین و اسرائیل را تسهیل کرده و راهی برای تحقق صلح پایدا بیابد.

وی گفت : چین به همکاری خستگی‌ناپذیر خود با جامعه بین‌المللی برای تحقق این هدف ادامه می‌دهد.

رزمندگان مقاومت فلسطین از صبح شنبه عملیات همه‌جانبه و بی‌نظیر خود را از غزه علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کردند؛ عملیاتی که در عمر ۷۵ ساله اشغالگران غاصب نظیر نداشته و صهیونیست‌ها را در شوک فرو برده است.

همزمان با حملات موشکی و راکتی از نوار غزه به مناطق مختلف رژیم صهیونیستی شامل تل‌آویو، «محمد الضیف» فرمانده کل گردانهای القسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) صبح روز شنبه (۱۵ مهرماه) از آغاز عملیات طوفان الاقصی خبر داد.

نیروهای مقاومت همچنین در اقدامی بی سابقه به حداقل ۷شهرک‌صهیونیست‌نشین نفوذ کردند که براساس اذعان رسانه های صهیونیستی حدود یکهزار نخبه از رزمندگان فلسطینی توانستند از ۷ شکاف موجود در حصار مرزی با نوار غزه وارد سرزمین های اشغالی شوند.

از سوی دیگر بر اساس گزارش رسانه‌های رژیم صهیونیستی، به دنبال عملیات طوفان الاقصی، تاکنون ۳۰۰ صهیونیست کشته و بیش از یکهزار و ۵۹۰ تن دیگر نیز زخمی شدند که وضعیت ۲۸۵ نفر از مجروحان وخیم گزارش شده است.
https://mardomefarda.ir/vdci5uar.t1azr2bcct.html
منبع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین