تاریخ انتشار :پنجشنبه ۶ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۱۷
جالب است ۰
تاکنون ۵۰ هزار نفر از ارامنه منطقه قره‌باغ این منطقه را ترک کرده‌اند.
خروج ۵۰ هزار نفر از ارامنه از قره‌باغ
به گزارش مردم فردا،در نهایت پس از عملیات نظامی جمهوری آذربایجان در منطقه قره‌باغ، عناصر مسلح این منطقه به توافق صلحی تن دادند که بر اساس آن تسلیحات خود را تحویل داده و جمعیت ۱۲۰ هزار نفری ارامنه این منطقه راهی ارمنستان می‌شوند. اکنون مسیر‌های خروجی از قره‌باغ مملو از مهاجران ارمنی است. 
به گزارش خبرگزاری رویترز، مقامات محلی قره‌باغ امروز (چهارشنبه) اعلام کردند تاکنون بیش از ۵۰ هزار تن از جمعیت ۱۲۰ هزار نفری ارامنه ساکن منطقه، این محل را به مقصد ارمنستان ترک کرده‌اند. 
اتحادیه اروپا نیز اعلام کرده است به منظور کمک رسانی به مردم قره باغ، کمک‌های بشردوستانه بیشتری را راهی این منطقه می‌کند. در بیانیه بروکسل با تغییری محسوس به جای جمله "مردمی که تصمیم به ترک سرزمین خود گرفته‌اند" جمله "مردمی که چاره‌ای جز فرار از سرزمین خود را نداشته‌اند" گنجانده شده است. 
برلین به تازگی به جمع کشور‌های غربی از جمله آمریکا پیوسته است که از جمهوری آذربایجان خواسته‌اند اجازه نظارت بین المللی را بر قره‌باغ بدهد. آنالنا بائربوک، وزیر خارجه آلمان در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: آنچه اکنون در قره‌باغ نیاز است شفافیت و نظارت جامعه بین المللی بر این منطقه است. 
در همین حال، وزرای خارجه ترکیه و ارمنستان پیرامون شرایط منطقه‌ای و خروج ارامنه از قره‌باغ ساعاتی قبل به صورت تلفنی با یکدیگر گفتگو کردند. 
آنکارا گرچه به دلیل موضوع نسل‌کشی ارامنه در دوره عثمانی روابط تیره‌ای با ایروان دارد، اما ترکیه متحد نزدیک باکو محسوب می‌شود و ارمنستان امیدوار است بتواند با کمک این کشور شرایط مساعدتری را برای ارامنه قره‌باغ مهیا کند.
https://mardomefarda.ir/vdciv3ar.t1auu2bcct.html
منبع : باشگاه خبرنگاران
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین